پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادی۲۵ هزار واحد دیگر بر شاخص افزوده شد

۲۵ هزار واحد دیگر بر شاخص افزوده شد

شروع پر قدرت بورس در روز یکشنبه / ۲۵ هزار واحد دیگر بر شاخص افزوده شد

در آغاز معاملات روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت، شاخص کل با ۲۵ هزار واحد افزایش وارد محدوده ۹۴۰ هزارتایی شد تا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۲۵ هزار واحدی وارد محدوده ۹۴۱ هزارتایی شد. این در حالی است که تقریبا تمامی نمادهای بازار در سقف قیمتی یا نزدیک آن معامله می‌شوند و بازار کاملا سبزپوش است.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولا، فملی و تاپیکو به ترتیب با ۲۴۹۵، ۱۷۱۲ و ۱۰۳۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین میدکو، دماوند و بجهرم نیز تاثیرگذارترین نمادهای فرابورس بودند.

در ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بیش از ۳۱۹ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال معامله شدند. حجم معاملات فرابورس نیز بیش از ۷۵۰ میلیون سهم بود.

بورس در حالی معاملات امروز خود را آغاز کرده که روز گذشته شاخص کل با رشدی ۴۰ هزار واحدی وارد کانال ۹۰۰ هزارتایی شده بود. به نظر می‌رسد با توجه به روندی که شاخص کل در پیش گرفته به زودی شاهد میلیونی شدن شاخص کل باشیم. این در حالی است که از امروز معاملات سه نماد شگویا، صبا و غگیلا بعد از ساعت معمول و از ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ انجام خواهد شد.

همچنین از صبح امروز پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس صورت گرفته که سهمیه اختصاص داده شده برای هر کد ملی ۲ میلیون تومان است. متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق وبسایت بانک‌ها یا برخی اپلیکیشن‌های تعیین شده نسبت به ثبت نام این سهام اقدام کنند. آگهی پذیره‌نویسی صندوق دارا یکم نیز امروز بر وبسایت بورس قرار گرفت. صندوقی که از حدود ۱۷ درصد از سهام وتجارت، وبصادر، وبملت و البرز و ۱۱.۴ درصد اتکا تشکیل شده و زمان ثبت سفارش آن هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ تعیین شده است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید