پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریگوشت گوساله ۸۰، شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان

گوشت گوساله ۸۰، شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان


مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان باید حداکثر ۸۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده سنگین ۳۲ هزار تومان و قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۴۲ هزار تومان است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به این قیمت‌ها باید هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان و شقه گوسفندی به ترتیب با قیمت حداکثر ۸۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی درباره موضوع تامین بخشی از نهاده‌های دامی که بر عهده اتحادیه دامداران گذاشته شده است، اظهار کرد: از سال گذشته از حدود ۱۴ میلیون تن نهاده‌ای که وارد کشور شده است، توزیع نیم درصد آن یعنی معادل ۷۰ هزار تن به عهده اتحادیه گذاشته است که  با توزیع ۲۰ هزار تن نهاده کنجاله سویا، قیمت کنجاله سویا از ۵ تا ۶ هزار تومان به ۳ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اگر توزیع قسمت عمده‌ای از نهاده‌ها را در اختیار اتحادیه دامداران قرار بدهند، قیمت‌ها به قیمت مصوبه دولت خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اگر صفر تا صد نهاده‌های گوشت و شیر را در اختیار ما قرار بدهند، قیمت تمام شده شیر و گوشت پایین می‌آید و می‌توانیم اعلام کنیم که قیمت نهاده‌ها ثابت می‌ماند تا شرایط بهتری هم برای دامداران و هم برای مصرف‌کنندگان ایجاد شود.

این اظهارات در حالی است که روز گذشته علیرضا ملکی – رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی – اظهار کرد: قیمت گوشت و دام نسبت به دو هفته گذشته تغییر آنچنانی نداشته و افزایش قیمتی را تجربه نکرده به‌گونه‌ای که در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت دام سنگین در محدوده ۹۰ هزار تومان و هر کیلو شقه بدون دنبه گوسفندی در حدود ۱۰۳ هزار تومان است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید