جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریگوشت این گاو گرانترین گوشت جهان است!

گوشت این گاو گرانترین گوشت جهان است!

گوشت این گاو گرانترین گوشت جهان است!

گوشت گاو wagyu یکی از گران ترین گوشت ها در جهان است که در کشور ژاپن تولید می شود.

به گزارش رتبه آنلاین از کاما پرس، این گوشت به دلیل طعم غنی و تراکم چربی به اصطلاح مرمرگونه اش بسیار ارزشمند است. قیمت wagyu درجه یک می تواند تا ۲۰۰ دلار در هر پوند (کمتر از نیم کیلوگرم) برسد و در حراجی های ژاپن گاوهای wagyu می توانند تا ۳۰۰۰۰ دلار بفروش برسند. اما چه چیزی باعث گران شدن آن می شود؟

Wagyu بر اساس دو عامل اصلی درجه بندی می شود: مقدار گوشت قابل تولید و کیفیت چربی مرمری شکل اش. فقط کیفیت نوع A۳ تا A۵ برای فروش در ژاپن مجاز است و هرچه درجه کیفیت آن بالاتر باشد، قیمتش نیز بیشتر است. تولید wagyu تقریباً به یک افسانه تبدیل شده است. رمز و رازهای زیادی در مورد مزارع wagyu و نحوه پروزش این حیوانات وجود دارد، از ماساژ روزانه گرفته تا موارد تعجب آوری که اغلب درست نیستند.

    یکی از گران قیمت ترین برش های این نوع گوشت Matsusaka wagyu از استان Mie نام دارد که به طور انحصاری از گاوهای ماده تولید می شوند و به دلیل لطافت بالایش بسیار ارزشمند است. در سال ۲۰۰۲ ، یک گاو ماتسوساکا به قیمت ۵۰ میلیون ین یا تقریباً ۴۰۰،۰۰۰ دلار فروخته شد. با این حال شناخته شده ترین قلمه wagyu گوشت گاو Kobe است که در شهر کوبه در استان هیوگو پرورش میابد و منحصراً از گوساله یا گاو نر اخته تولید می شود.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید