شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاصناف و اتاق‌هاانتخابات اتاقگروه جدید انتخاباتی در راه است 

گروه جدید انتخاباتی در راه است 

گروه جدید انتخاباتی در راه است 

گروه جدیدی با شعار تقویت صادرات و کمک به بنگاه‌های اقتصادی در حال شکل‌گیری است. در این گروه چهره‌های همچون سید حمید حسینی و یحیی آل‌اسحاق حضور خواهند داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، هر چه به ۱۱ اسفند ماه نزدیک می‌شویم شور فعالیت‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی بیشتر می‌شود. این بار به نظر می‌رسد وجه تمایز نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانیجمع‌بندی فعالان اقتصادی به ارائه یک لیست واحد است.

در همین حال یحیی آل اسحاق، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با حمید حسینی ائتلاف خواهد کرد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: گروه جدیدی قرار است با حضور فعالان اقتصادی تشکیل شود. معتقدیم که وجه تمایز نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی با دوره هشتم ارائه یک لیست واحد از سوی گروه‌هاست.

یحیی آل اسحاق افزود: البته به غیر از گروه ائتلاف فردا قرار است تمام گروه‌ها در هم ادغام شوند. در این شرایط فعلی کشور هم انتظار ما از گروه ائتلاف فردا این است که لیست واحدی را به گروه جدید انتخاباتی ارائه دهند. در غیر این صورت این توقع می‌رود که گروه‌های دیگر با ارائه یک لیست واحد گامی جهت شفافیت بردارند.

او اظهار کرد: هر چند که با گروه مذکور (ائتلاف برای فردا) مذاکراتی هم انجام شده است تا باتوجه به شرایط اقتصادی کشور  لیست جامعی را به نفع فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی ارائه دهند اما همچنان ما به ارائه یک لیست واحد و جامع خوشبین هستیم و امید داریم.

آل اسحاق همچنین در پاسخ به این پرسش که در گروه جدید انتخاباتی چند نفر از فعالان اقتصادی حضور دارند؟ گفت: هنوز با گروه‎ها در حال جمع‌بندی و مذاکره هستیم. بنابراین باید تا پایان هفته منتظر ارائه یک لیست از سوی افراد باشیم.

تقویت صادرات و کمک به بنگاه‌های صادراتی

در عین حال حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران درباره این پرسش که آیا با یحیی آل اسحاق ائتلاف خواهد کرد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: اینکه برخی گمانه‌زنی می‌کنند و می‌گویند قرار است ائتلافی میان یحیی آل اسحاق با حمید حسینی انجام گیرد، این طور نیست. اگر قرار باشد ائتلافی شکل بگیرد خارج از مسائل سیاسی و عقیدتی است. با توجه به شرایط حساس کشور قرار است دلسوزان اتاق در این گروه گرد هم آیند.

سیدحمید حسینی افزود: نه قرار است آل اسحاق به تحول‌خواهان بپیوندد و نه تحول‌خواهان به آل اسحاق می‌پیوندند. قرار است چهارچوب قبلی کنار گذاشته شود و با یک عنوان جدید، گروه‌ها در هم ادغام شوند. بنابراین آل اسحاق با کسی ائتلاف نخواهد کرد. کسانی که شرایط موجود کشور را درک می‌کنند و اعتقاد دارند برای کمک به اقتصاد کشور و بخش خصوصی به صحنه بیایند، در چهارچوب جدید با هم همکاری خواهند کرد. این به معنای پیوستن کسی با گروهی نیست بلکه همکاری جمعی از فعالان باسابقه و گرایش صادراتی با یکدیگر را نشان می‌دهد.

او درباره شعار این گروه جدید انتخاباتی اظهار کرد: این گروه جدید انتخاباتی با شعار تقویت صادرات و کمک به بنگاه صادراتی شکل گرفته است. ممکن است تا بعدازظهر امروز درباره سازوکار این گروه به یک جمع‌بندی دست یابیم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا مسعود خوانساری، علینقی خاموشی و اسدالله عسگراولادیدر این گروه جدید انتخاباتی خواهند بود یا خیر؟ گفت: درباره پیوستن این افراد به گروه جدید انتخاباتی مذاکراتی انجام شده است. در کل ما برای حضور افراد در این گروه حد و مرزی قایل نشده‌ایم و خط قرمز هم نداریم. در کل معتقدیم که با نگاه نو و جدید وارد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی شد. احتمالا همه دوستانی که در تحول‌خواهان هستند، در این گروه  نیز حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید