شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکلیدهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی

کلیدهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی

مونا مشهدی رجبی: یکی از  عواملی که می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی را در یک کشور جذب کند، فضای باز آن کشور برای کار و فعالیت اقتصادی و ثبات سیاسی و اقتصادی در آن کشور  است.

به گزارش رتبه ‌آنلاین به نقل از بانک جهانی، نظام قانونی  کشور و فضای دوستدار کار و فعالیت اقتصادی است که در کشورمیزبان سرمایه خارجی وجود دارد می تواند زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.

طبق این گزارش سرمایه‌گذاران ده فاکتور را مد نظر قرار می‌دهند  که این فاکتورها ثبات سیاسی و امنیتی ،    فضای قانونی قابل اتکا، بازار مصرف بزرگ داخلی، ثبات اقتصاد کلان و نظام نرخ ارز قابل اتکا و با ثبات، وجود نیروی کار با مهارت و تحصیل‌کرده  و آماده یادگیری روش‌ها و تکنولوژی‌های تازه  هستند. علاوه بر این عوامل زیرساخت‌های فیزیکی خوب در کشور، نرخ پایین مالیات، هزینه پایین نیروی کار و نهاده تولید، دسترسی به زمین و ساختمان‌های مورد نیاز برای فعالیت اقتصادی و در نهایت امکان  فاینانس  در بازار داخلی است.

مهمترین فاکتور کدام است

در این مطالعه نظر سرمایه‌گذاران در مورد همه فاکتورها سوال شده است . ۵۰ درصد از افراد مورد مطالعه اعلام کردند که ثبات سیاسی و امنیتی برای سرمایه‌گذاری در یک کشور فاکتوری بسیار حیاتی و مهم است و ۳۷ درصد این فاکتور را مهم قلمداد کردند. در مورد فضای قانونی  موجود در کشور ، ۴۰ درصد از افراد مورد مطالعه آن را بسیار حیاتی و ۴۶ درصد این فاکتور را مهم قلمداد  کردند. بزرگی بازار مصرف برای ۴۲ درصد از سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در این مطالعه عاملی بسیار حیاتی و برای ۳۸ درصد مهم بود.

 کم‌اهمیت‌ترین  فاکتور کدام است

در میان ده فاکتور معرفی شده، تنها ۱۶ درصد از افراد اعلام کردند امکان فاینانس در بازار داخلی  کشور پذیرنده سرمایه خارجی بسیار حیاتی است و ۲۸ درصد این فاکتور را مهم قلمداد کردند . دسترسی به زمین و ساختمان‌های مورد نیاز هم برای ۱۴ درصد از  افراد بسیار حیاتی و برای ۳۱ درصد مهم اعلام شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید