دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریچین رکورددار ساخت آسمان خراش بلند

چین رکورددار ساخت آسمان خراش بلند

در سال گذشته  ساخت آسمان خراش ها و ساختمان های بسیار بلند در دنیا رکورد تازه ای را ثبت کرد. در این سال ۱۴۴ ساختمان تازه با ارتفاع  بیش از ۲۰۰ متر  ساخته شد  که ۱۵ آسمان خراش از مجموع آسمان خراش‌های ساخته شده  بالغ بر ۳۰۰ متر ارتفاع داشتند و در زمره آسمان خراش های بسیار بلند قرار گرفتند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از کنسول شهرسازی و ساخت ساختمانهای بلند، چین رکورد دار ساخت آسمان خراش در سال قبل بود . در این سال ۷۶ ساختمان با بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع در  این کشور ساخته شد. امریکا که صنعتی ترین اقتصاد دنیا است و به دلیل داشتن ساختمان های بلند در دنیا شناخته شده است  در این سال تنها ۱۰ آسمان خراش تازه در امریکا ساخته شد که شمار آن کمتر از یک هفتم شمار ساختمان های بلندی است که در چین ساخته شده است . کشور کره جنوبی که در این رده‌بندی جایگاه سوم را دارد  در سال ۲۰۱۷ میلادی ۷ آسمان خراش و کره شمالی ۴ آسمان خراش احداث کردند.

در مورد کشوری که رکورد ساخت  بلندترین آسمان خراش‌ها را دارد هم می‌توان از چین نام برد. این کشور در سال گذشته آسمان خراشی به ارتفاع ۵۹۹ متر  ساخت  که مرکز مالی  و اقتصادی  در شهر شنزن چین است و مساحتی  معادل ۴۵۹هزار و ۵۲۵ متر مربع دارد. سومین آسمان خراش بلندی که در سال قبل ساخته شد در شهر سیول کره‌جنوبی است و the lotte world tower نام دارد و سومین آسمان خراش بلند مارینا ۱۰۱ دوبی است. در کره شمالی هم آسمان خراشی با ارتفاع ۲۷۰ متر  در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید