چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیچقدر از بودجه سازمان ملل پرداخت شد

چقدر از بودجه سازمان ملل پرداخت شد

بودجه سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر یا ۲.۵ میلیارد دلار اعلام شده است  که باید تا روز ۹ فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی پرداخت می شد ولی از میان تمامی کشورهایی که باید سهمیه خود را در بودجه سازمان ملل بپردازند تنها ۴۸ کشور در موعد مقرر این مبلغ را پرداختند و ۵ کشور هم با فاصله کمی از زمان مقرر اقدام به پرداخت این مبلغ کردند و بقیه هنوز اقدام به پرداخت سهمیه خود نکردند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت استاتیستا، شش کشور بالغ بر ۸۰ درصد از بودجه سالانه این سازمان را می پردازند و یکی از این کشورها امریکا است . امریکا باید سالانه ۵۹۰ میلیون دلار به سازمان ملل بدهد  ولی تا روز ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی ۱۲ روز بعد از اخرین زمان مقرر برای پرداخت بودجه سازمان ملل هنوز خبری مبنی بر پرداخت این مبلغ توسط امریکا گزارش نشده است . این خبر از ان جهت اهمیت دارد که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بارها تهدید کرده است که بودجه سازمانها و موسسات بین دولتی از قبیل سازمان ملل و ناتو را قطع خواهد کرد.

آمار نشان می‌دهد تا کنون ۸۳۸ میلیون دلار از بودجه مصوب سازمان ملل برای سال جاری میلادی پرداخت شده است و ۱.۶ میلیارد دلا ر از این بودجه هنوز پرداخت نشده است. این سهم معادل ۶۶.۳۱ درصد از کل بودجه این سازمان است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید