یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی قیمت طلا با تغییر مسیر دلار / روند نزولی بازار...

پیش بینی قیمت طلا با تغییر مسیر دلار / روند نزولی بازار ادامه دار خواهد بود؟

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به کاهش جزیی قیمت طلا و سکه متاثر از تغییر مسیر بازار ارز اشاره کرد. او در ادامه بیان کرد: باتوجه به مبهم بودن شرایط سیاسی و آینده برجام، اگر انتظارات تورمی کاهش نیابد دوباره شاهد افزایش قیمت دلار و طلا خواهیم بود.

رتبه آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد کشتی‌آرای به روند بازار طلا در اولین روز هفته اشاره کرد و بیان کرد: اونس در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی با حدود ۳دلار افزایش همراه شد اما از آنجا که بهای دلار اندکی پایین آمده و تقاضایی برای طلا و سکه وجود ندارد، امروز در بازار طلا شاهد کاهش جزیی قیمت‌ها بودیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به وضعیت تقاضا در زمان افزایش و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: رکود بازار تحت تاثیر بالا بودن سطح انتظارات تورمی ناشی از حواشی برجام تشدید شده، از همین رو نه هفته گذشته که قیمت‌ها افزایش یافت و نه حالا که روند بازار نزولی شده، تقاضا تغییر نکرده و همچنان حجم معاملات به شدت کم است.

به گفته کشتی‌آرای ، انتظار می‌رود با پایان یافتن ماه صفر تقاضا اندکی افزایش یابد. ضمن اینکه بر اساس تجربه، سرمایه‌گذاران بیشتر در نیمه دوم سال اقدام به خرید طلا و سکه می‌کنند. با توجه به این شواهد، پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده بازار از رکود فعلی خارج شود.

این فعال بازار طلا همچنین با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته جاری خاطرنشان کرد: درصورتی که دلار با ادامه روند نزولی به محدوده ۲۷هزار تومان بازگردد، قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش خواهد یافت؛ البته از آنجا که انتظارات تورمی به دلیل شرایط مبهم سیاسی و بلاتکلیفی برجام بالاست، اگر مجددا خبر منفی منتشر شود، دلار و طلا با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

سکه از مرز ۱۲میلیون فاصله گرفت

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه امامی که تا یک قدمی کانال ۱۲میلیون پیش رفته بود. در جریان معاملات امروز با حدود ۷۰هزار تومان کاهش به ۱۱میلیون و ۸۹۰هزار تومان رسید. بهای سکه طرح قدیم هم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

او افزود: امروز نیم سکه شش میلیون و ۱۰۰، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰و یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد. همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۴۹هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۵هزار تومان رسید.

(این گفتگو در تاریخ 10 مهر ماه انجام گرفته است)

اتمام خبر/

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید