پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزپیش‌بینی بورس برای سه‌شنبه ۱۶ شهریور/ حمایت‌های دولتی از این گروه!

پیش‌بینی بورس برای سه‌شنبه ۱۶ شهریور/ حمایت‌های دولتی از این گروه!

با تجه به رشم کم‌رمق بورس در بازار امروز پیش‌بینی بازار سهام برای فردا سه‌شنبه ۱۶ شهریور به چه صورت است؟

به گزارش رتبه آنلاین از تازه‌نیوز، نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بازار بورس فردا سه‌شنبه ۱۶ شهریور گفت: بازار کماکان با روند نوسانی که برای این هفته پیش‌بینی کرده بودیم ادامه مسیر خواهد و در انتهای بازار فردا با اتمام فروش‌های مورد نیاز برخی از معامله‌گران برای عرضه اولیه، نشانه‌هایی از بهبود معاملات به نفع خریداران مشهود می‌شود.

وی همچنین افزود: در سهام شاخص‌ساز و به طور خاص گروه‌های دلاری بازار، با توجه به انتظارات کاهشی (هرچند اندک) ،کماکان استقبال پایداری توسط معامله‌گران صورت نمی‌گیرد. گروه پالایشی البته با حمایت‌های دولتی وضعیت نسبی با ثبات‌تری دارد.

میرزایی در بخش دیگری گفت: همچنین انتظار می‌رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه‌های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می‌توان به گروه‌های دارویی، غذایی و زراعت اشاره نمود. همچنین بازی بزرگان پس از شکست مقاومت ۱۶۰۰ شروع خواهد شد.

روز گذشته مهران فتحی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند شاخص بورس گفت: شاخص کل بورس در حال حاضر به نقطه مقاومتی خود رسیده و اصلاح در آن دور از انتظار نبوده است. به طور کلی تا پایان این ماه رشد خاصی در بازار نداریم و گروه‌هایی که به نظر می‌رسد روند بهتری را در این روند اصلاحی دشته باشند سهم‌های کامودیتی محور و پتروشیمی‌ها هستند.

اما امروز با روند مثبت بازار، انتظار می‌رود تا روزهای آینده هم روند بازار مثبت باشد و فشار عرضه‌ها کمتر. اما گمانه‌های مختلفی زده شده است مبنی بر اینکه ممکن است در روز قبل از آغاز عرضه اولیه هفته جاری بورس با فشار فروش مواجه شود.

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه در این باره معتقد است: معمولا در روزهای قبل از عرضه اولیه، برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه جدید، بازار با فشار فروش مواجه می‌شده است. اما به واسطه ریزش شاخص کل بورس در سال گذشته و خروج بسیاری از حقیقی‌ها از بازار، فشار فروشی مثل گذشته را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید