جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیپرواز ۱۹ ساعته!

پرواز ۱۹ ساعته!

شش

ایرلاین استرالیایی کانتاس با پرواز از نیویورک به سیدنی به مدت زمان ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه رکورد طولانی‌ترین پرواز جهان را شکست.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، آلن جویس، مدیر ارشد اجرایی کانتاس ایرلاین که یک شرکت هواپیمایی استرالیایی به شمار می‌رود، در خصوص ثبت رکورد جدید طولانی‌ترین پرواز جهان توسط این ایرلاین خاطرنشان کرد: بدون شک دست یافتن به این رکورد، موفقیت و دستاورد بزرگی برای کانتاس ایرلاین و به طور کلی صنعت هوایی جهان به شمار می‌رود. در صورتی که این گونه پروازها تجاری‌سازی شوند، افراد قادر خواهند بود به‌راحتی و به طور مستقیم طولانی‌ترین مسیرهای هوایی را طی کنند و بدون توقف و انتظار در فرودگاههای واسطه، به مقصد موردنظر خود برسند.

این رکورد جدید توسط یک هواپیمای بوئینگ دریم‌لاینر ۷۸۷-۹ صورت گرفته که از مبدا نیویورک به مقصد سیدنی ظرف مدت ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه توانسته این مسافت را بپیماید و ۴۹ نفر مسافر و خدمه پروازی را به مقصد موردنظر خود برساند.

بدین ترتیب ایرلاین استرالیایی کانتاس که ۱۰ هزار و ۶۶ مایل مسافت را توانسته به صورت مستقیم و بدون توقف طی کند، موفق شده رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند و طولانی‌ترین پرواز در جهان را به خود اختصاص دهد و در جایگاه نخست در میان ایرلاین‌های جهان بایستد.

بر اساس گزارش CNN، این هواپیما شب هنگام جمعه از فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک به پرواز درآمد و بعد از گذشت ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه و طی مساقت ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، در فرودگاه کینگزفورد اسمیت سیدنی فرود آمد و بر زمین نشست.

تفاوت ساعت و زمانی ۱۵ ساعته میان این دو شهر، موجب شد که مسافران تمام طول روز شنبه را در آسمان باشند.

این هواپیما که پرواز مذکور را به صورت آزمایشی انجام داد، مقدار زیادی سوخت به همراه داشت و با کمترین میزان وزن (مسافر و بار) پرواز کرد. ۴۹ نفر حاضر در این هواپیما شامل مسافران، خدمه پروازی، مدیران شرکت کانتاس، روزنامه نگاران و تعدادی از محققان حوزه هوانوردی بودند.

جویس در ادامه سخنانش افزود: ما می‌دانیم که پروازهای طولانی چالش‌های متعددی را ایجاد می‌کنند اما با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید سعی داشتیم رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت برسانیم تا در آینده پروازهای طولانی بدون توقف و مستقیم رواج یابد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید