شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپرداخت حقوق کارمندان با بیت کوین در ژاپن

پرداخت حقوق کارمندان با بیت کوین در ژاپن

ایسنا به نقل از گاردین گزارش داد: یک شرکت ژاپنی حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز دیجیتالی بیت کوین پرداخت می کند.

به گزارش رتبه آنلاین، یک شرکت خصوصی درژاپن موسوم بهGMO که در زمینه تجارت آنلاین و زیرساخت های اینترنتی و مالی فعالیت می کند،تصمیم گرفته است که ازماه فوریه سال آینده به منظور آشنایی کارکنان خود با ارز دیجیتالیو رمزنگاری شده بیت کوین، حدود ۱۰۰ هزار ین (معادل ۸۹۰ دلار) از حقوق کارمندان خود را به ارز بیتکوین پرداخت کند.

هارومی ایشی ، سخنگویشرکت GMO در این خصوص عنوان کرده است که در صورتیکه کارمندان اعلام رضایت کنند، ما قادر خواهیم بود حقوق آنها را به بیت کوین پرداختکنیم.

وی افزود:”ما قصد داریم بدین منظور واقعا از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده جدید همچون بیت کوینکه جهان را درنوردیده است، استفاده کنیم چراکه فعالیتهای شرکت ما نیز در زمینه تجارتآنلاین و اینترنت است”.

وی ادامه داد کهاین پیشنهاد برای حدودا ۴۰۰۰ نفراز کارمندان ما در شرکت GMO ارائهشده است و آنها باید تا زمان تعیین شده به مدیران خود رضایت خود را اعلام کنند.

این شرکت از ماهمه سال جاری میلادی فعالیت های خود را در حوزه تجارت بیت کوین آغاز کرد و پس از گذشتیک ماه، به تجارت استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ روی آورد. و به همین دلیل استکه این شرکت قصد دارد مقداری از حقوق کارمندان خود را به این ارز پرداخت کند.

این در حالیست کهبسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی افسار راکنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر این باورند بیتکوین به تجارتهای غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاقدارو موادمخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معاملهراشناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

براساس گفته‌هایتحلیلگران، زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد،ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود و اکنون تا مرز ۱۸هزار دلار هم رسیده است. درواقع، فناوریبیت‌کوین ‌که یک پول رمز نگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیازبه هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناسباقی می‌ماند.

بیت‌کوین طی سالجاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده وتوسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. طی سالهایاخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و درآخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم  ۱۸هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید