شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریپرتقاضاترین مشاغل مهندسی در سال 2021

پرتقاضاترین مشاغل مهندسی در سال 2021


به گزارش رتبه آنلاین، در این گزارش می‌خواهیم به پرتقاضاترین مشاغل مهندسی 2021 و حقوق بالقوه ای که باید از هر کدام انتظار داشت، بپردازیم. گاهی اوقات، هنگام تصمیم گیری در مورد یک مسیر شغلی، ممکن است بدانید صنعت انتخابی شما در آینده چگونه خواهد بود. آیا احتمال افزایش دستمزد وجود دارد؟ آیا پیدا کردن شغل سخت خواهد بود؟ بسیاری از موارد می توانند ناشناخته به نظر برسند. در زمینه مهندسی واضح است که گرایش کنونی به سمت فناوری اطلاعات و اتوماسیون رفته است و قرار است این امر در آینده نیز ادامه یابد.

1- علم داده و یادگیری ماشین (متوسط ​​حقوق: 107000 دلار)

مهندسی نرم افزار در چند سال گذشته رشد مداوم داشته است و هیچ نشانه ای از توقف آن وجود ندارد. علم داده شاخه‌ای از مهندسی نرم افزار است که شامل ایجاد اطلاعات معنی دار بر اساس حجم زیادی از داده ها است. این مجموعه داده های بزرگ می توانند از منابع مختلفی مانند تجارت الکترونیکی یا بخش های پزشکی یا مالی ناشی شوند. این زمینه، از آمار و مهندسی نرم افزار برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه داده ها به گونه ای استفاده می کند که به کاربر نهایی اجازه می دهد خدمات خاص خود را بهینه کند. به عنوان مثال، تحلیلگران می توانند از داده هایی استفاده کنند که مشخص کند کدام محصولات در یک زمان خاص از سال بهترین فروش را دارند و برای ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند از آن ها استفاده کنند.

یادگیری ماشین (Machine Learning) زیر مجموعه ای از علوم داده است که برای پیش بینی آنچه در آینده ممکن است بر اساس داده های گذشته انجام شود، استفاده می شود. الگوریتم های یادگیری ماشین پیش بینی هایی را انجام می دهند. هرچه حجم داده های موجود متنوع تر باشد، پیش بینی های بهتری انجام می شود. داشتن مدرک کارشناسی همیشه برای شروع حرفه در علم داده ضروری نیست، زیرا دوره های کوتاه مختلفی وجود دارد که موضوعات مورد نیاز را پوشش می دهند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که زمینه قوی در ریاضیات و برنامه نویسی ضروری است.

2- مهندس اتوماسیون و رباتیک (متوسط حقوق: 92000 دلار)

سیستم های رباتیک در انجام کارهای تکراری بسیار خوب عمل می کنند. عملکرد آنها بسیار سازگارتر از مهارت متغیر یک کارگر انسانی است. با این حال، با پیشرفت‌های مداوم در محاسبات، ذخیره انرژی و مواد، ربات‌ها شروع به حرکت از ربات‌های جوشکاری و مونتاژ تک بازویی به ماشین‌های پیچیده انسان‌نما می کنند. نمونه بارز این تحول، ربات Boston Dynamics است. یک مهندس رباتیک در هر جنبه ای از طراحی، توسعه، آزمایش و پیاده سازی سیستم های رباتیک مشارکت دارد. مهندسان رباتیک معمولاً دارای پیشینه مکانیک، الکترونیک یا مکاترونیک هستند. با نزدیک شدن به دنیای خودکار، کار در اتوماسیون به یک فرصت شغلی امیدوارکننده تر از همیشه تبدیل شده است.

3- مهندس مکانیک (متوسط ​​حقوق: 92000 دلار)

مهندسی مکانیک یک رشته بسیار متنوع با تعداد فوق العاده ای از گزینه های شغلی است. از جمله موارد دیگر، مهندسان مکانیک مسئول طراحی ماشین آلات و سایر دستگاه ها و کنترل سیستم های تولید هستند. تخصص آنها در صنایع مختلف از جمله استخراج منابع، تولید و کشاورزی مورد نیاز است. به دلیل طیف وسیعی از صنایع که به مهندسین مکانیک نیاز دارند، بعید است که بازار از مهندسان سطح اولیه بیش از حد اشباع شود.

4- مهندس عمران (متوسط ​​حقوق: 72000 دلار)

مهندسی عمران همواره یک شغل بسیار متقاضی بوده است. مهندسان عمران زیرساخت هایی را ایجاد می کنند که جهان به آن وابسته است. شاخه های مختلفی از مهندسی عمران وجود دارد که اشباع بازار را دشوار می کند. بنابراین، زمینه بسیار خوبی برای ورود است. زمینه های اصلی مهندسی عمران شامل مهندسی سازه، مهندسی محیط زیست، مهندسی راه/بزرگراه و مهندسی حمل و نقل است.

5- مهندس برق (متوسط ​​حقوق: 82000 دلار)

مهندسی برق یکی دیگر از رشته های مهندسی است که دائماً مورد تقاضا است. مهندسی برق یک حوزه بسیار گسترده است که شامل مهندسی برق، مهندسی ابزار دقیق و مهندسی الکترونیک است. طیف گسترده ای از مسیرهای شغلی احتمالی در مهندسی برق به این معنی است که مشاغل زیادی در دسترس است.

6- مهندس انرژی جایگزین (متوسط ​​حقوق: 82000 دلار)

فشارهای بین المللی به سوی انرژی پاک و تجدیدپذیر به دلیل افزایش استرس بر روی کره زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی ایجاد شده است. به عنوان مثال، تقاضا برای فناوری انرژی خورشیدی به طور چشمگیری افزایش یافته است و در نتیجه هزینه پانل کاهش می یابد. این افزایش تقاضا یک حلقه بازخورد ایجاد کرده است که تقاضا را بیشتر افزایش می دهد. شکی نیست که انرژی پاک جایگزین آینده است. با وجود اینکه نیروگاه های زغال سنگ هنوز بخش عمده تولید انرژی جهان را تشکیل می دهند، رشد آن متوقف شده و انرژی جایگزین نیز رشد کرده است. یک مهندس انرژی باید حداقل با مدرک کارشناسی در رشته هایی مانند انرژی، مکانیک یا مهندسی برق شروع به کار کند. مدرک فارغ التحصیلی در یک زمینه مرتبط می تواند چشم انداز شغلی را بیشتر کند.

7- مهندس معدن (متوسط ​​حقوق: 89000 دلار)

استخراج آغاز چرخه عمر هر محصول است، زیرا این مرحله ای است که مواد اولیه برای کالاهای تولیدی به دست می آید. یک مهندس معدن معمولاً معادن روباز و زیرزمینی را طراحی می کند و بر حفاری و ساخت آنها نظارت می کند. آنها همچنین روش هایی را برای پردازش و انتقال مواد استخراج شده به کارخانه های مختلف پردازش طراحی می کنند. در حالی که روند مصرف آهن در چند دهه آینده کاهش می یابد، تقاضا برای فلزاتی مانند لیتیوم، مس، طلا و نیکل مورد نیاز برای لوازم الکترونیکی و باتری همچنان در حال افزایش است.

8- مهندس پروژه (متوسط ​​حقوق: 89000 دلار)

مهندس پروژه یک زمینه حیاتی است که در هر شاخه ای از مهندسی ضروری است. مهندسی پروژه یک رشته مهندسی بین رشته ای است، بنابراین معمولاً چیزی نیست که به طور صریح مورد مطالعه قرار گیرد. با این حال، مطالعه بیشتر در زمینه مدیریت پروژه معمولاً پس از تحصیل در مقطع کارشناسی برای بهبود کارآیی کلی، مانند پیگیری تعیین حرفه ای مدیریت پروژه، توصیه می شود. یک مهندس پروژه پروژه هایی را که ماهیت فنی دارند مدیریت می کند که ممکن است شامل طراحی، تهیه، تولید و تحویل همه چیز از اجزای ساده تا تصفیه خانه های پیچیده شیمیایی باشد. این نقش ماهیتی چند رشته ای دارد و مستلزم درک فنی اساسی از همه جنبه های پروژه است.

لیست مشاغل ذکر شده در این گزارش به هیچ وجه جامع نیست، اما بخش خوبی از بازار کار فعلی را ارائه می دهد. واضح است که مشاغلی مانند علم داده و اتوماسیون بیشترین تقاضا را دارند و حقوق اولیه و متوسط ​​متوسطی بالاتر از متوسط ​​ارائه می دهند. در حالی که رشته های مهندسی سنتی هنوز حقوق بالایی را ارائه می دهند، ورود به صنعت کار دشواری است زیرا مازاد عرضه مهندسان سطح اولیه وجود دارد. با این حال، با تخصص، جستجوی کار آسان تر می شود.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید