پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیپربازده ترین صنایع بورسی در نیمه اول 96

پربازده ترین صنایع بورسی در نیمه اول 96

هرچند برخی از صنایع بورسی بواسطه مزیت هایی که دارند اغلب دوره ها بازدهی مطلوبی برای سهامداران خود به همراه می آوردند، ولی گاهی تغییر شرایط و تحولات داخلی و خارجی باعث جابجایی میان صنایع بورسی در میزان بازدهی می شود.

به گزارش رتبه آنلاین، درشش ماهه نخست امسال نیز برخی از صنایع بورسی بازدهی قابل قبولی برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند و برخی از ارزش سرمایه سهامداران خود کاسته اند.

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در نیمه نخست امسال صنعت محصولات کاغذی با بازدهی 67.3 درصدی در صدر قرار گرفته است. پس از آن صنعت قند وشکربا بازدهی 64.3 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و رایانه و فعالیت های وابسته به آن با 40.5 درصد سومین صنعت پربازده بورس بوده است. همچنین انتشار، چاپ و تکثیر با بازدهی 39 درصدی و فلزات اساسی با 33.3 درصد رتبه های چهارم و پنجم را درمیان صنایع بورسی از آن خود کرده اند. بدین ترتیب درمیان پربازده ها درکنار دو صنعت تولیدی محصولات کاغذی، قند و شکر و فلزات اساسی که دراین بخش پیشرو بوده اند، نام صنایع خدماتی مانند چاپ و تکثیر و رایانه نیز دیده می شود.

اما درمیان پنج صنعتی که کمترین بازدهی را درشش ماهه اول سال 96 داشته اند، صنعت استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی اکتشاف با بازدهی منفی 28.6 درصدی در جایگاه نخست قرار دارد. استخراج سایر معادن با بازدهی منفی 24.6 درصد و فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط با منفی 21 درصد رتبه های دوم و سوم صنایع کم بازده را داشته اند. همچنین بواسطه رکودی که در بخش مسکن و ساخت و ساز وجود دارد، محصولات چوبی و انبوه سازی، املاک و مستغلات با ترتیب با بازدهی منفی 12.7 و 5.3 درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید