سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبراجتماعی و شهریپربارترین کشورها در سال 2021

پربارترین کشورها در سال 2021

به گزارش کارشناس رتبه آنلاین، قصد داریم در این مقاله به رتبه بندی کشورها از لحاظ بهره وری در سال 2021 بپردازیم. تعیین این امر دشوار به نظر می رسد زیرا صنایع مختلف در کشورهای خاصی بیشتر از سایر کشورها متداول هستند. تعداد ساعات کار در یک هفته به طور قابل توجهی بین کشورها متفاوت است. تولید ناخالص داخلی در ساعت کار معیاری برای میزان بهره وری یک کشور است ، بدون در نظر گرفتن بیکاری یا ساعات کار در هفته. تولید ناخالص داخلی (GDP) به کل ارزش پولی کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور اشاره دارد. برابری قدرت خرید یک معیار تحلیل اقتصاد کلان است که برای مقایسه بهره وری اقتصادی و استانداردهای زندگی بین کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. تولید ناخالص داخلی به جای استفاده از نرخ ارز بازار بین المللی ، از تولید ناخالص داخلی اسمی که برای هزینه نسبی کالاها، خدمات و نرخ تورم کشور تنظیم شده است ، استفاده می کند. تولید ناخالص داخلی در ساعت کار اندازه گیری می کند که چگونه نیروی کار ، کل ساعات کار تمام افرادی که درگیر تولید هستند ، با سایر عوامل تولید ترکیب شده و در فرایند تولید استفاده می شود. ما می توانیم به تولید ناخالص داخلی در ساعت به عنوان بهره وری در ساعت اشاره کنیم. در زیر ده کشور پربازده و میانگین هفته های کاری آنها آمده است.

  1. ایرلند

بهره وری ایرلند در ساعت با 99.13 دلار بالاترین نسبت به هر کشوری است. کارکنان تمام وقت ایرلندی حدود 39.7 ساعت در هفته کار می کنند. غلظت بالای شرکت های چند ملیتی ایرلند بزرگترین افزایش بهره وری را به دنبال دارد. بین سال 2000 تا 2016 بهره وری نیروی کار به طور متوسط 4.5 درصد رشد کرد.

  1. نروژ

بهره وری نروژ در ساعت 80.83 دلار است کارکنان تمام وقت ایرلندی حدود 38.0 ساعت در هفته کار می کنند علاوه بر این ، تعادل بین کار و زندگی بسیار ارزشمند است و خانواده اولویت بیشتری نسبت به کار دارند. اغلب به والدین اجازه داده می شود تا زودتر محل کار خود را ترک کنند تا فرزندان خود را از مدرسه ببرند. نروژی ها به دلیل کارآیی بالا و وظیفه گرا بودن در محل کار شهرت دارند و می توانند شغل خود را از ساعت 4 بعد از ظهر به حالت تعلیق درآورند. (زمان پایان معمول یک روز کاری نروژی)

      3.سویس

سوئیس سومین کشور پربازده است. در ساعت کار، کارگران سوئیسی 69.26 دلار به اقتصاد اضافه می کنند. متوسط هفته کار برای کارکنان تمام وقت 40.5 است و تنها 0.4٪ از کارکنان بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند.

  1. لوکزامبورگ

بهره وری لوکزامبورگ در ساعت 68.36 دلار است. به طور متوسط هفته کار در لوکزامبورگ حدود 40 ساعت است. اعتقاد بر این است که دلیل اصلی سطح بالای بهره وری لوکزامبورگ بخش مالی آن است. اگر لوکزامبورگ توازن کار و زندگی اسکاندیناوی را اتخاذ کند ، اعتقاد بر این است که بهره وری بیشتر خواهد شد.

  1. آلمان

آلمان ، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر فناوری، پنجمین کشور پربازده است. بهره وری آلمان 66.71 دلار در ساعت است. بهره وری در غرب آلمان به مراتب بیشتر از شرق آلمان حتی پس از اتحاد بیش از سه دهه پیش است. آلمان شرقی عمدتا دارای بنگاه های کوچک و متوسط با بهره وری نیروی کار کمتر است و آلمان غربی دارای شرکت های رقابتی بزرگتری است.

  1. ایالات متحده

ایالات متحده با 65.51 دلار از نظر بهره وری در رتبه شش قرار دارد. کارکنان تمام وقت آمریکایی 41.5 ساعت در هفته و حدود 11.1 درصد از کارکنان بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند. در حالی که ایالات متحده هنوز ششمین کشور پربازده در ساعت است ، این نشان می دهد که بسیاری از آمریکایی ها به جای کار به عنوان وسیله ای برای زندگی زندگی می کنند.

  1. دانمارک

دانمارک با 64.71 دلار در ساعت کار هفتمین کشور پربازده جهان است. دانمارک دارای کوتاهترین میانگین هفته کاری فقط 37.2 ساعت برای کارکنان تمام وقت کشورهای عضو OECD است. دانمارک باید به افزایش بهره وری کارگران خود ادامه دهد تا با سیستم رفاهی و افزایش سن جمعیت همگام شود.

  1. فرانسه

فرانسه رتبه هشتم جهانی را دارد. کارگران فرانسوی 62.79 دلار به تولید ناخالص داخلی در هر ساعت کار کمک می کنند. هفته های کاری فرانسه با 38.9 ساعت پنجمین دوره کوتاه بین کشورهای OECD است. بهره وری فرانسه حدود 25 درصد بیشتر از میانگین OECD و میانگین های اتحادیه اروپا است.

  1. هلند

بهره وری در ساعت کار در هلند 61.43 دلار است. هلند دارای دومین کمترین ساعت کار در میانگین هفته کار تمام وقت در میان کشورهای OECD ، با 37.3 ساعت است. بهره وری در هلند به حدی بالا است که تنها 0.4 درصد از کارکنان بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند. هلندی ها همچنین دارای بهترین تعادل بین کار و زندگی در جهان هستند.

  1. بلژیک

کارگران بلژیکی 59.65 دلار به تولید ناخالص داخلی بلژیک در ساعت کار کمک می کنند و بلژیک دهمین کشور پربازده در جهان است. میانگین هفته کار برای کارمندان تمام وقت در بلژیک حدود 38.8 ساعت است. کارکنان دارای مهارت های قوی و دارای تحصیلات بالا هستند و به آنها اجازه می دهد از دستمزد بالا ، نابرابری نسبتاً پایین و تعادل عالی بین کار و زندگی برخوردار شوند.

 

 

نویسنده: احمد عزیزاله خمسه

منبع: worldpopulationreview.com

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید