سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبراجتماعی و شهریواکسن کرونا و سود 34 میلیون پوندی شرکت دارویی نوواکس

واکسن کرونا و سود 34 میلیون پوندی شرکت دارویی نوواکس

واکسن کرونا و سود ۳۴ میلیون پوندی شرکت دارویی نوواکس

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، خراسان رضوی با ورود واکسن کووید-۱۹ نوواکس (Novavax) به آزمایش‌های مرحله آخر، روسای ارشد این شرکت دارویی ۳۴ میلیون پوند سود از تولید واکسن بالقوه کووید-۱۹ خود کسب کردند.

به نقل از نیوز، مدیر اجرایی نوواکس، استنلی سی ارک و سه نفر از همکاران ارشد وی، سهام خود را در یک سری معاملات از ابتدای سال ۲۰۲۰ خالی کردند و سرمایه خود را با رشد تقریبا ۳۰۰۰ درصدی سهام افزایش دادند.

ارک در سال ۲۰۲۰ سهام خود را به ارزش ۶.۴ میلیون پوند فروخت (تقریبا چهار برابر ارزش این شرکت درمجموع پنج سال گذشته) به این معنی که شرکت مذکور بالغ‌بر ۲۰ درصد از سهام خود را فروخته است، مدیر بازرگانی شرکت، جان تریزینو ۹.۶ پوند سهام نقد کرد و رئیس تحقیق و توسعه نوواکس، گرگ گلن حدود ۹.۹ میلیون پوند و مدیر حقوقی شرکت، جان هرمان نیز به میزان هشت میلیون پوند سهام فروخت.

این ارقام در حالی منتشر شده است که نوواکس همچنان به دنبال تایید واکسن خود است.

کارفرمایان شرکت فایزر (Pfizer) و شرکت جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) که شرکت‌های واکسن‌های رقیب محسوب می‌شوند نیز به ترتیب ۷.۴ میلیون و ۲.۹ میلیون پوند سهام به فروش رساندند.

به گفته گروه ناظر Accountable.US، مدیران شرکت مدرنا (Moderna)، شرکت دیگری که اخیرا مجوز استفاده اضطراری واکسن کرونا دریافت کرده است، سهام خود را به ارزش ۱۲۲ میلیون پوند فروخته است.

شایان‌ذکر است که نوواکس به‌طور جداگانه بیش از ۶۲ میلیون پوند حق اختیار سهام به مدیران ازجمله ۳۰ میلیون پوند به ارک اعطاء کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید