جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیهزینه تولید آیفون ایکس چقدر است

هزینه تولید آیفون ایکس چقدر است

ایفون ایکس یکی از گران ترین گوشی های هوشمند عرضه شده توسط اپل به بازار مصرف است . قیمت این گوشی در بازار امریکا از ۹۹۹ دلار آغاز می شود  و یکی از بحث بر انگیزترین مسایل در دنیای امروز است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت اپل، بسیاری از  مردم بر این باور هستند هیچ گوشی هوشمندی نباید با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر به بازار عرضه شود  اما در پاسخ به این مساله بیان می‌شود که بعضی از گوشی های هوشمند توانمندی‌هایی مشابه کامپیوتر و لپ‌تاپ دارند و به همین علت دلیلی ندارد با قیمتی مشابه کامپیوتر به بازار عرضه نشود .

حال سوال این است که شرکت اپل برای تولید این گوشی ها چقدر هزینه کرده است و چرا  ایفون ایکس با قیمتی به این سطح به بازار عرضه می‌شود؟

مرکز مطالعات ای اچ اس  اعلام کرد هزینه تولید ایفون ایکس به استثنای هزینه بازاریابی و تحقیق و توسعه  برابر با ۳۷۰.۲۵ دلار امریکا است  و بیشترین هزینه‌ای است که شرکت اپل برای ساخت یک گوشی هوشمند صرف کرده است. این درحالیست که  هزینه تولید گوشی ایفون  ۸ پلاس که درسال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرصه شد برابر با ۲۹۵.۴۴ دلار امریکا بود و هزینه تولید ایفون ۸ به مرز ۲۵۴.۸۷ دلار امریکا رسید .

هزینه تولید گوشی ۴اس که در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شد و ۱۶ گیگا بایت حافظه داشت برابر با ۱۹۶ دلار امریکا بود.

تاریخچه گوشی های هوشمند
نام گوشیسال ساختظرفیت حافظه
Iphone 4s۲۰۱۱۱۶
Iphone 5۲۰۱۲۱۶
Iphone 5s۲۰۱۳۱۶
Iphone 6۲۰۱۴۱۶
Iphone 6s۲۰۱۵۱۶
Iphone 6s plus۲۰۱۵۱۶
Iphone SE۲۰۱۶۱۶
Iphone 7۲۰۱۶۳۲
Iphone 8۲۰۱۷۶۴
Iphone 8 plus۲۰۱۷۶۴
Iphone X۲۰۱۷۶۴
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید