به گزارش رتبه آنلاین از برنا، در  نیمه اول معاملات امروز بازار سرمایه بیشتر نمادها با افزایش تقاضا روبرو شدند و شاخص کل به رقم یک میلیون و 534 هزار واحدی رسید اما  در نیمه دوم بازار با افزایش عرضه در نمادهای شاخص ساز روند صعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد 21 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 527 هزار واحدی رسید.

امروز معاملات بیشتر گروه ها با روند مثبت همراه بود اما به دلیل افزایش عرضه در نیمه دوم بازار بیشتر صف های خرید جمع شد و نمادهای شستا و پالایش یکم بدون تغییر خاصی به کار خود پایان دادند. در گروه خودرو و بانک نیز افزایش نقاضا مشهود بود و نمادهای خساپا و وبصادر با صف فروش همراه بودند در دقایق پایانی معاملات صف فروش این نمادها جمع شد.

همچنین حجم معاملات امروز 15 هزار و 707 میلیون سهم بود که طی دو میلیون و 218 هزار معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به 166میلیون و 377 هزار و 458 میلیون ریال رسید و ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر 60 میلیون و 608 هزار و 313 میلیارد ریال شد.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 6293 واحد رشد کرد و به رقم 457 هزار و 289 واحد رسید.

شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 4120 واحدی به رقم 299 هزار و 403 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 27267 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 103 هزار واحد رسید.

نماد فولاد، فملی، تاپیکو، وغدیر، اخابر، رمپنا و ومعادن نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شستا، خودرو، وتجارت،فملی، خساپا، شپنا و فولاد پر تراکنش های بازار بودند.

همچنین به ترتیب نمادهای فولاد، خودرو، شستا، خساپا، پالایش، وتجارت و فملی بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهادار از آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، بوعلی4، کماسه، پالایش، وتوکا، تملتح و فروس از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای انرژی 1، وپست، پدرخش، خساپا، وسینا، برکت و نوری با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 332 واحد افزایش یافته و به رقم 19 هزار و 746 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 348 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای بپیوند، وسپهر، دی، بگیلان و زملارد از پر تراکنش های بازار بودند.

همچنین میدکوف مارون، آریا و زاگرس بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.