چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیرشد شارپی بورس چقدر محتمل است؟

رشد شارپی بورس چقدر محتمل است؟

بعد از رشد حدودا ۳۰۰ هزار واحدی بورس از اول آذر شاخص کل به محدوده مقاومتی رسیده و عرضه‌ها بیشتر شده است، اما رشد شارپی بورس در آینده چقدر محتمل است؟
به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، با توجه به رشد شارپی بازار سهام در نیمه اول سال و همچنین شروع رشد شاخص کل بعد از انتخابات آمریکا و خبر تولید واکسن کرونا، رشد شارپی بورس چقدر محتمل است؟

حمید اسدی، حقوق‌دان بازار سرمایه با اشاره به رشد بازار سهام در نیمه اول امسال گفت: رشد شارپی بازار سهام تقریبا دیگر ممکن نیست و سهم‌های شاخص‌ساز رشد زیادی داشتند و به قولی الان توانایی و پتانسیل ایجاد رشد شارپی در شاخص کل را ندارند. همچنین از نظر حقوقی قرارداد بازارگردانی، بازارگردان را ملزم به نقدشوندگی می‌کند و دلیل اصلی محتمل نبودن رشد شارپی و تعادل بورس همین موضوع است.

این کارشناس در رابطه با آینده بازار سهام گفت: بازار سهام رشد می‌کند اما این رشد دیگر بر محوریت شاخص کل و نمادهای شاخص‌ساز نیست. معاملات بازار سرمایه با تکیه بر اطلاعات کدال انجام می‌شود و سهامداران دیگر مانند چند ماه اول سال تحت تاثیر چند نماد نیستند و سرمایه بیشتر به سمت سهم‌های کوچک می‌رود و بازار سهام به نوعی متعادل حرکت خواهد کرد و به دلیل اینکه رشد تک‌سهم‌ها تاثیر زیادی بر شاخص کل ندارد احتمالا شاخص کل رشد شارپی خواهند داشت.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید