جمعه 14 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادینماد "حمایت" را به فولاد و مس دهید نه یدک‌کشان دوزاری

نماد “حمایت” را به فولاد و مس دهید نه یدک‌کشان دوزاری

نماد

بازارسرمایه این روزها نیازمد “حمایت” جدی از سوی ارکان زیست‌بوم این بازار بوده ضمن آنکه باید حقوقی‌ها نیز در نقش واقعی خود و حمایت از سهام خود گام در عرصه حمایت بگذارند اما؛ تاکنون تنها چیزی که از بازار مشاهده شده، روند عکسی بوده که چندان به نفع بازار نیست، حقوقی‌ها تنها یک نیم‌رخ نشان می‌دهند که در آینده نگوییم، آنها نبودند!

به گزارش رتبه آنلاین از بورس‌نیوز، طی معاملات آخرین روز این هفته جاری بورس تهران، کماکان کشندقرمزی که از چهارشنبه هفته گذشته بر روی دریایی افتاد که باردیگر موج‌های آن داشت زیبایی بورس را به ساحل‌نشینان خود نشان می‌داد اما؛ داد از روزی که رفقایی که باید حمایت کنند، در لباس میش می‌آیند.

حمایت را یاد بگیرید
در حالی که بازار امروز در نماد‌های “فولاد” و “فملی” شاید در صف فروش را بتوان قفل شده نامید، حقوقی‌ها دست به کار شده و حتی برای دومین بار این صف‌ها را جمع آوری کردند تا معنای حمایت را به رخ دیگر سهم‌ها بکشند و دیگر حقوقی‌ها را شرمنده خود کنند.

نماد نماد

حقوقی “فولاد” تا این لحظه تاکنون ۹۰ میلیون سهم و حقوقی”فملی” بیش از ۷۹ میلیون سهم را از کف بازار جمع کرده و باعث شده که حقیقی‌ها نیز پای خرید بیایند و حداقل از سرخی پرتفو خود کم کنند.

بزرگترین پتروشیمی و زوری که خرج نمی‌شود!
در آخرین مجمع پترول، سخنان حاشیه‌ای فراوانی در خصوص عرض‌اندام حقوقی اعظم این شرکت به گوش رسید و حال که قرمزی بر فضای سهام “فارس” چنبره زده، حقوقی‌های این سهم بتوانند کاری کنند کارستان اما؛ اگر نخواهند که نمی‌شود.

نماد

وقتی ۳۱ درصد فروشندگان امروز حقوقی‌ها بوده همین باعث ترس نه تنها سهامداران این سهم می‌شود بلکه به عنوان لیدر بزرگ بازار، تمام بورس از این اردر‌ها تاسی گرفته و ترسو می‌شوند و هر مقداری که حقوقی‌ها پای کار آیند و حتی ۲۹ میلیون سهم هم بخرند، بازهم صف‌نشینان جایگاه خود را رها نکرده و دنبال خروج با هر قیمتی هستند.

پالایش نفت اصفهان
شاید روز‌های آخر معاملات هفته گذشته بازار تکانه‌هایی خورد و استارت ژیانی بازار بسیاری از اهالی را نسبت به حرکت مجدد بورس در فضایی صعودی امیدوار کرد اما؛ باردیگر فضای ترس باعث شد که روند این سهم نیز نزولی شود.

نماد

شپنا در بازه منفی ۵ و با همان پایانی، بازار را به اتمام خواهد رساند و با آنکه حقوقی‌ها ۷۰ درصد خریدار بودند، یعنی بیش از ۱۷ میلیون سهم را جمع کردند، ولی این تلاش اصلا برای حمایت از سهم کافی نیست.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید