یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسهامداران عمده هم حاضر به بازار گردانی‌ نیستند؟

سهامداران عمده هم حاضر به بازار گردانی‌ نیستند؟

سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

مگر میشه غول بزرگی همانند “شستا” به حال خودش رها شود و مجموعه تامین اجتماعی برای بازارگردانی آن دست به اقدامی مناسب برای تضعیف مالی سهامداران آنجام ندهد و اعتماد سرمایه‌گذاران خود را به راحتی از دست بدهد!

به گزارش رتبه آنلاین از بورس‌نیوز، در حالیکه ارزش بازار “شستا” تا همین یک‌ماه پیش به بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد ریالی رسیده بود، با ریزش شدید بازار سرمایه، نزدیک به ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش این هلدینگ بر باد رفته است.

بسیاری از سهامداران معتقدند، رشد شارپی قیمت سهام شستا، باعث هم‌افزایی در کلیت بازار نشد، ولی اینک یکی از صف‌های فروشی است که باعث ایجاد جو فروش در کل بازار شده است.

سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

فعالان و سهامداران بازار سرمایه انتظار داشتند، دولت، وزارت اقتصاد و رفاه و همچنین سازمان بورس، برنامه مدونی برای بازارگردانی و یا متعادل سازی در چنین شرایطی برای این غول بورس پیش‌بینی کرده باشند که فعلا خبری از آن نیست!

مگر می‌شود غول بزرگی همانند “شستا” به حال خودش رها شود و مجموعه تامین اجتماعی برای بازارگردانی آن دست به اقدامی مناسب نزند تا سهامداران این شرکت، از لحاظ مالی تضعیف نشوند و از سوی دیگر، اعتماد سرمایه‌گذاران خود را هم از دست ندهد!

مگر می‌شود به راحتی چشم‌بست روی اموال بازنشستگان و اجازه آب شدن آن را داد البته این انتظار نیست که پول حبه کند به بازار، بلکه سهام خودشان را حمایت کند!

چه شد “شستا” که روزی سوگولی بازار سرمایه بود الان بچه سر راهی بازار سرمایه شده و حتی سهامداران عمده خودش هم حاضر به بازار گردانی‌نیستند؟

چرا افرادی که در لباس اهالی بورس هستند، یکدفه گرگی در لباس میش می‌شوند!

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید