سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادینرخ مسکن ۳ درصد کاهش یافت

نرخ مسکن ۳ درصد کاهش یافت

بر اساس این گزارش در مردادماه امسال ۳ هزار و ۳۶۸ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که کمترین تعداد معاملات ظرف ۶ سال اخیر به شمار رفته است

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود این درحالی است که در مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شده است که افزایش ۷۷.۴ درصدی را نشان می دهد.

به این صورت که قیمت مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه امسال کاهش ۳.۱۴ درصدی داشته است و تعداد معاملات مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه امسال ۳۱.۲ درصد کاهش داشته است.

گرانترین منطقه تهران در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه ۱ پایتخت با متری ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل (تیرماه امسال) که میانگین هر متر ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان بود، کاهش ۸.۳ درصدی داشته است.

ارزانترین منطقه تهران نیز در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه ۱۹ با میانگین هر متر ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که نسبت به ماه گذشته (تیر ماه ۹۸) که متوسط قیمت هر متر مسکن در این منطقه، ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود، کاهش کاهش ۱۸.۶ درصدی داشته است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید