پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیرتبه‌بندی‌های بین‌المللینام ۲۲ دانشگاه ایرانی در نظام رتبه‌بندی جهانی

نام ۲۲ دانشگاه ایرانی در نظام رتبه‌بندی جهانی

فهرست ۲۲ دانشگاه و موسسه علمی ایرانی در رتبه‌بندی جهانی نظام «یورَپ» بر پایه ارزیابی عملکرد علمی منتشر شد.

 به گزارش رتبه آنلاین به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی یا «یورَپ» ویرایش ۲۰۱۷ خود را درباره جایگاه موسسات جهان منتشر کرده است که نام ۲۲ موسسه ایرانی در میان ۲۵۰۰ موسسه برتر جهان به چشم می‌خورد.

«یورپ» از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی برپایه عملکرد علمی است که موسسه‌های جهان‌تراز را شناسایی و جایگاه آنها را نسبت به یکدیگر ارزیابی می‌کند.

شمار مقاله‌ها، شمار استنادها، شمار کل انتشارات، بهره‌وری علمی، تأثیر پژوهشی، و همکاری جهانی ۶ سنجه کلیدی نظام «یورَپ» برای ارزیابی موسسه‌های آموزش عالی است.

رتبه‌های ملی و جهانی دانشگاههای ایرانی به شرح زیر است:

بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی «یورَپ»، «Harvard University» پیشگام موسسه‌های جهان است و «University of Toronto»، «University of Oxford»، «Pierre & Marie Curie University-Paris VI»، «Stanford University»، «University College London»، «MIT»، «Johns Hopkins University»، «University of Cambridge»، و «University of California Berkeley» نیز در جایگاه‌های دوم تا دهم هستند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش می کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید