جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیموشک اسپیس ایکس با نام DOGE-1 به ماه می‌رود؛ پرداخت همه هزینه‌ها...

موشک اسپیس ایکس با نام DOGE-1 به ماه می‌رود؛ پرداخت همه هزینه‌ها با دوج کوین

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از بیتکوین داتکام، اعلام کرده است که مأموریتی فضایی به ماه با نام دوج وان را کلید زده است. این مأموریت با همکاری جیومتریک انرژی که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است عملیاتی می‌شود.

هدف از این مأموریت ارسال محموله‌ای تجاری به ماه عنوان شده است و هزینه تمام بخش‌های آن با دوج کوین پرداخت می‌شود. دوج کوین در ماه‌های گذشته سروصدای زیادی به پا کرده و ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، بارها از این ارز دیجیتال تمجید کرده است.

انتشار خبر پرداخت هزینه‌های مأموریت دوج وان با دوج کوین، باعث شده است تا شرایط جهش قیمت دوج کوین، خاص‌تر از همیشه شود. تام اوچینرو (Tom Ochinero)، معاون بخش معاملات تجاری اسپیس ایکس، در این باره گفت:

این مأموریت بیانگر کاربردهای ارزهای دیجیتال فرای مدارهای زمین و شالوده‌ای برای تجارت بین سیاره‌ای است. از اینکه دوج وان را به ماه می‌بریم هیجان زده هستیم.

محموله دوج وان شامل یک ماهواره مکعبی شکل به وزن ۴۰ کیلوگرم است که با استفاده از سنسورهای تعبیه‌شده، اطلاعاتی در ارتباط با ماه را مخابره می‌کند و به نظر می‌رسد سیستم‌های بانکی راهکار چندان مناسبی برای پرداخت هزینه‌های این مأموریت نبودند. ساموئل رِید (Samuel Reid)، مدیرعامل جیومتریک انرژی، در این باره گفت:

با پرداخت هزینه در این حجم با دوج کوین، جیومتریک انرژی و اسپیس ایکس، جایگاه دوج کوین را به‌عنوان واحد محاسبه کسب‌وکارهای روی ماه در بخش فضایی تثبیت کردند.

این در حالی بود که انتشار این خبر، با نوسانات قیمتی شدید دوج کوین در روز گذشته در تضاد بود. همزمان با انتظارات مبنی بر این که حضور ایلان ماسک در برنامه SNL می‌تواند باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود، قیمت دوج کوین با کاهشی شدید همراه شد.

ایلان ماسک روز گذشته به‌وقت تهران، با حضور در بخشی از برنامه SNL، در یک برنامه طنز به تشریح و تعریف دوج کوین پرداخت. پس از آن که او دوج کوین را «فریب» خواند، قیمت دوج کوین از ۰.۶۵ دلار تا ۰.۴۳ دلار سقوط کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید