سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاخبار روزموج هیاهوی انتخابات در بازارهای جهانی

موج هیاهوی انتخابات در بازارهای جهانی

بازارهای جهانی در نخستین صبح پس از انتخابات آمریکا با افزایش چشمگیر شاخص ها همراه شدند در حالی که هنوز نتایج قطعی این انتخابات اعلام نشده است.

موج هیاهوی انتخابات در بازارهای جهانی

به گزارش به گزارش رتبه آنلاین از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، اظهارات رئیس جمهور آمریکا در آخرین ساعات انتخابات مبنی بر رشد بازارها در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در این انتخابات موجب شد، بازارها در ساعات معاملاتی امروز با احتمال پیروزی دونالد ترامپ روند صعودی را در پیش بگیرند.

این در حالی است که، آرا؛ شمرده شده تا لحظه تنظیم این گزارش نشان می دهد که جو بایدن با کسب ۲۲۰ آراء الکتورال نسبت به ترامپ با کسب ۲۱۳ رأی الکتورال در صدر قرار دارد.

اما از سوی دیگر، جو بایدن که نسبت به پیروزی در انتخابات اظهار امیدواری کرده است اعلام کرد مهم این است که من پیروز انتخابات هستم حالا شمارش آراء تا هر زمان که نیاز است ادامه پیدا کند.

اما دونالد ترامپ نیز مدعی شده است در صورت پیروزی رقیب دموکرات، به طور حتم تقلب در انتخابات صورت گرفته است.

خوش بینی بازارها به پیروزی بایدن و کاهش ریسک های سیاسی آمریکا و افزایش بودجه های کمک مالی به اقتصاد آمریکا موجب رشد بازارها شده است. در سوی دیگر، اظهارات ترامپ مبنی بر پیروزی وی در انتخابات و روند صعودی بازارها در روزهای آتی نیز بر بازارها تأثیرگذار بوده است.

به این ترتیب، در بازار آمریکا شاخص آتی نزدک با رشد ۲.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی اس اند پی رشد ۰.۷ درصدی داشت در حالی که شاخص آتی یورواستاکس  نیز ۰.۱ درصد مثبت شد و شاخص آتی فوتسی لندن هم ۰.۳ درصد روند مثبت را در کارنامه معاملاتی خود به ثبت رساند.

اما در بازار آسیا، شاخص نیکی ژاپن رشد ۱.۹ درصدی داشت و شاخص آسیا پاسفیک ۰.۱ درصد افزایش یافت.

شاخص بلوچیپ در چین با روند صعودی ۰.۶ درصدی همراه شد و شاخص شانگهای چین هم ۰.۵ درصد صعود کرد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید