پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیمقایسه 10 شغل با درآمدهای تعجب آور

مقایسه 10 شغل با درآمدهای تعجب آور

موسسه glass door درگزارشی 10 شغل در ایالات متحده آمریکا را از لحاظ درآمد مورد مقایسه قرار داده که همین گزارش، با میزان درآمد افراد شاغل ایرانی در کشور نیز باردیگر مقایسه شده که البته این مقایسه نشانگر وضعیت بسیار ضعیف درآمدی شاغلان ایرانی است.

به گزارش رتبه‌آنلاین، در دنیای امروزی هرکس پول بیشتری میخواهد اما ممکن است شما از اینکه برای بعضی از مشاغل چه میزان پرداخت می‌شود متعجب شوید برای مثال یک کارگر آمریکایی به طور متوسط درسال گذشته 48،320 $ به‌دست آورده است.

موسسه glass door در این مقاله اسامی 11 شغل که دارای درآمدهایی هستند که شما را متعجب می‌کند، معرفی خکرده است. این لیست نشان دهنده نمونه‌هایی از مشاغل است که بدون منظور و یا ترتیب خاصی دسته‌بندی شده‌اند.

“امدادگر” با متوسط پایه حقوق و دستمزد 36.000 دلار

آیا شما فکر می کنید کار کردن در یک مرکز درمانی ممکن است برای شما درآمد بالایی به ارمغان بیارد، ولی این مورد برای هر کاری نیست؛ امدادگران کسانی هستند که معمولا برای درمان افرادی که در شرایط اضطراری هستند پیش قدم می‌شوند اما درآمد آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از یک پزشک با 175.929 دلار یا یک پرستار 63.070دلار است.

اگرچه مدرک دانشگاهی برای این موقعیت مورد نیاز نمی باشد بلکه آموزش تخصصی به عنوان مدرک مورد استفاده قرار میگیرد.

امدادگری در ایران

رقم 36هزار دلار با تبدیل به دلار آزاد به تومان رقمی حدود 146.520.000 میلیون تومان به‌صورت سالانه بوده و البته ماهانه عدد 12 میلیون و 210 هزار تومانی را بالغ می‌شود اما آمار درستی از میزان حقوق تکنسین فوریت‌های پزشکی در کشور در دسترس نیست آنهایی که در اورژانس و سایر بخش‌های دولتی کار می‌کنند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کنند. تکنیسین‌هایی که در بیمارستان و مراکز خصوصی تحت استخدام هستند نیز درآمدهای متفاوتی دارند.

درآمد تکنسین فوریت های پزشکی در برخی از کشورهای جهان

آمریکا: متوسط درآمد سالانه این شغل 30.360 دلار (برای همه مشاغل 33.840 دلار) در سال 2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013 ، 31.200 دلار بوده است.

استرالیا: متوسط درآمد سالانه این شغل 55.500 دلار (قبل از کسر مالیات) است؛ انگلستان: متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین 24.000 تا 30.500 دلار، افراد با تجربه بین 32.500 تا 42.500 دلار، مسئولان تیم اورژانس تا 52.600 دلار و برای مدیران این بخش تا 61.000 دلار است.

“متخصص بیهوشی” با متوسط متوسط پایه حقوق و دستمزد 294.811 دلار

در اینکه یک پزشک درآمد بالایی دارد شکی نیست ولی اگر میخواهید در امد بالایی کسب کنید شما می‌توانید به‌عنوان یک متخصص بیهوشی فعالیت کنید در واقع می توانید سالیانه بیش از 300000 دلار درآمد داشته باشید این افراد نه تنها در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کنند بلکه باید 4 سال دیگر را برای گرفتن تخصص بیوشی بگذرانند البته در بخش دیگری از این کار ،مخاطرات بالایی می‌تواند در فراید کار وجود داشته باشد آن ها باید در حین عمل سطح هوشیاری و میزان اکسیژن در خون فرد بیمار را در سطح مطلوبی نگه دارند.

متخصص بیهوشی در ایران ماهانه به‌صورت میانگین رقمی حدود 10 میلیون تومان را می‌تواند درآمدزایی کند البته این ارقام در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی نیز کمی تفاوت داشته و باید کارانه و نوع عمل‌های جراحی‌ را هم در نظر گرفت.

بر پایه این گزارش می‌توان رقم 294.811 دلار را با تبدیل نرخ دلار 4070 تومانی تبدیل به عدد یک میلیارد و 119 میلیون و 836 هزار تومان را داشته باشد که تقریبا این رقم در هر ماه بالای 93 میلیون تومان به ارزش پول ملی ایران عاید هر متخصص بیهوشی می‌شود.

“کارورز” مهندس نرم‌افزار با متوسط پایه حقوق و دستمزد ماهانه 5.715 دلار

انتظار می‌رود تا سال 2024 میزان افرادی که شغل مهندسی نرم‌افزار را انتخاب میکنند تا 17 درصد رشد داشته باشد که بیشتر از دوبرابر نرخ رشد مشاغل دیگر است.

از آن‌جایی که تقاضای نیروی کار بیشتر از عرضه آن بوده شرکت‌ها به دنبال دانشجویانی که از مهارت بالایی برخوردار بوده خواهند رفت و به همین دلیل ارزش یک دانشجوی کالج در رشته مهندسی نرم افزار سالیانه 68,576 دلار است که 42 درصد بیشتر از میانگین دریافتی کارکنان آمریکا است.

بر اساس همین گزارش، اندک دانشجویانی در ایران هستند که بتوانند در دوره گذران دانشجویی خود با حقوق کافی به استخدام دربیایند زیرا اغلب شرکت‌ها در ابتدا این دانشجویان را به‌عنوان کارآموز بدون حقوق به خدمت می‌گیرند تا تنها سابقه کاری برای آنها ثبت شود.

البته در معدود شرکت‌هایی که دستمزد ماهانه‌ای به دانشجویان پرداخت می‌شود مابین 800 تا 3 میلیون تومان بوده اما ارقام بالای آن بر اساس توانمندی‌های خاص اندک دانشجویان با رتبه‌های بالای دانشگاه‌های معتبر است.

با این حال اگر رقم سالانه حقوق کارورزان مهندس نرم‌افزار را با میزان دستمزد سالانه داخلی مقایسه کنیم در میابیم که این عدد 68.576 دلار با نرخ دلار 4070 تومانی برابر با 297 میلیون و 105 هزارتومان بوده که تفاوت قیمت محسوسی نیز در این بخش به چشم می‌خورد.

در همین بخش اگر سقف حقوق ماهانه کارورز یا حتی مهندس نرم‌افزار را 3 میلیون تومان محاسبه کنیم،‌ یعنی این فرد ماهانه 737 دلار درآمد داشته که با درآمد کارورز بین‌المللی تفاوت زمین تا آسمان را شاهد هستیم.

“بازیگر” با متوسط پایه حقوق و دستمزد 35.310 دلار

از نیکل کیدمن تا زک‌ایفرن بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیود به دریافت درآمدهای میلیونی مشهورند. اما یک بازیگر متوسط علاوه بر اینکه به هیچ‌وجه نزدیک این مقدار دریافتی نزدیک نمی‌شود.

درآمدهای بازیگری در سطح بین‌المللی که از سوی بازیگران دریافت می‌شود اغلب از طرف تئاترهای محلی ،تبلیغاتبازرگانی و یا کنسرت‌ها است؛ برای این شغل مدرک تحصیلی لازم نیست ولی داشتن استعداد اهمیت زیادی دارد و اگر این فاکتور باشد دستمزد آن ها به صورت صعودی رشد خواهد داشت.

برابری نرخ تبدیل این رقم به تومان، حدود 143 میلیون و 712 هزارتومان بوده که ماهانه حدود 12 میلیون تومان نیز می‌رسد.

در بین بازیگران ایرانی در چند سال گذشته با توجه به فیلم‌های میلیاردی، بازیگرانی همچون رضا عطاران،‌ محمدرضا شریفی‌نیا، محمدرضا گلزار، میترا حجار و دیگر سوپراستارهای ایرانی به درآمد بالای یک میلیارد تومان نیز رسیده اما بازیگرانی مانند ابولفضل عرب‌نیا دستمزد 350 میلیون تومانی را تجربه کرد.

“روزنامه نگار” متوسط پایه حقوق و دستمزد 34.746 دلار

شما به آن ها اعتماد دارید زیرا به‌روزترین اخباری که اتفاق می‌افتد را گزارش می‌کنند اما درآمد متوسط یک روزنامه نگار34,746 دلار بوده که 28 درصد کمتر از درآمد کارگر آمریکایی است.

متاسفانه به دلیل افزایش روزافزون راه‌های ارتباطی غیر سنتی انتظار می‌رود تا سال 2024 با 9درصد کاهش این شغل مواجه شویم.

تفاوت فاحش حقوق دستمزد روزنامه‌نگاران ایرانی با تمام دنیا کاملا محسوس بوده زیرا حقوق عمده خبرنگاران ایرانی در عادلانه‌ترین و خوشبینانه‌ترین حالت از 700 هزارتومان آغاز و نهایتا تا 2 میلیون تومان می‌رسد «حقوق دبیران و سردبیران ملاحظه نشده است» با این وجود تفاوت این قشر و عقب‌ماندگی جامعه خبر ایرانی با دیگر جوامع دنیا کاملا از این بُعد قابل بررسی است.

“مدیر ارشد اجرایی” با متوسط پایه حقوق و دستمزد 177.800 دلار ؛

یک مدیر ارشد اجرایی به طور متوسط سالیانه کمتر از 177,800دلار درآمد دارد درحالیکه این رهبرای چند میلیون دلاری ممکن است بیشتر مورد توجه قرار نگیرند باید ملاحظه کرد که بیشتر تجارت آمریکا کسب‌وکارهای کوچکی است که کمتر از 20 نفر پرسنل دارند .

در تبدیل نرخ حقوق به دلار آزاد، رقم 723 میلیون و 646 هزار تومانی بدست می‌آید که ماهانه رقمی 63 میلیون تومان برای هر مدیر باقی می‌ماند.

میزان دستمزد مدیران در ایران از پایه 4 میلیون تومان آغاز شده و گاها حقوق‌های نجومی که حاشیه‌های فراوانی را برای دولت به‌همراه داشت

“متخصص تغذیه” با متوسط پایه حقوق و دستمزد 58.085 دلار

شاید یکی از جذاب‌ترین شغل آن باشد که برای آنکه درمورد غذا مطالعه کنید درآمد بدست آورید؛ متخصص علوم تغذیه سالیانه 58,085 دلار دریافت می‌کنند که 20 درصد بیشتر از دریافتی یک کارگر آمریکایی است اما کمتر از دریافتی یک دانشمند است.

برای استخدام شدن مدرک دانشگاهی لازم است اما داشتن مدارک بالاتر ترجیح داده می‌شود همچنین این شغل با زیست‌شناسی، مهندسی شیمی و بیوشیمی ترکیب شده که با شناخت میزان ترکیبات شیمیایی، سالم بودن این مواد غذایی اطمینان حاصل کنند.

متخصصان تغذیه در ایران با درآمد ماهانه 6 تا 8 میلیون تومانی روبه‌رو هستند که البته در مواقع خاص، این درآمد هم تا 35 میلیون تومان تنها در یک مطب رسیده است.

اما اگر میزان تناسب بین‌المللی را در مقایسه با حقوق در ایران بخواهیم محاسبه کنیم، باید گفته شود که میانگین درآمدی 236 میلیون و 406 در سال و به ازای 12ماهه مبلغ 19 میلیون و 700 هزار تومان به‌دست می‌آید.

“آموزگار” مقطع ابتدایی با متوسط پایه حقوق و دستمزد 46.967 دلار

این افراد وظیفه آموزش ذهن‌های جوان برای تبدیل شدن به رهبران آینده را دارند

آموزگار مقاطع ابتدایی سالیانه46,967 دلار درآمد دارند که کمتر از همتایان خود در مقاطع بالاتر بوده اما افراد زیادی معتقدند که تمامی آموزگاران در همه سطوح باید حمایت شوند که این کار در مناطق آموزش و پرورش از کالیفرنیا تا ویرجینیا صورت می‌پذیرد.

طبق آخرین نظر علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش ایران، حداقل حقوق معلمان در دوره ابتدایی حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و حداکثر آن حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

“مدیر مدرسه” با متوسط پایه حقوق و دستمزد با 100.438 دلار

درحالیکه بیشتر آموزگاران تقریبا در حدود متوسط کاگر امریکایی دریافت می کنند ،مدیران مدرسه ها حدودا دوبرابر این مبلغ درامد دارند یعنی به طور میانگین سالی 100,438دلار البته بسیاری از این مدیران معلمان سابق هستند برای آنکه به عنوان یک مدیر استخدام شوید نیازمند مدرک دانشگاهی در مقاطع بالا هستید.

اما استخدام مدیران در ایران علاوه بر نیازمندی مدارک بالا، نیازمند سابقه کار در محیط آموزشی نیز بوده که نهایت حقوق مدیران مدرسه در ایران «دولتی» به سقف 3 میلیون تومان می‌رسد.

رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا با متوسط پایه حقوق و دستمزد488,000دلار 
رئیس جمهور منتخب 400000 دلار درآمد به همراه 50000دلار هزینه حساب سالانه و 19000 دلار هزینه سفربدون مالیات و 19000دلار برای سرگرمی دریافت می کند . به عنوان رهبر برای جهان آزاد این مبلغ به طور قابل توجهی هم از میانگین دریافتی مدیران ارشدی هم بیشتر است اما هنوز هم بسیار پایینتر از دریافتی مدیران شرکت های بزرگ است.

البته این رقم به دریافتی حدود 2میلیارد تومانی می‌رسد البته روسای جمهور تمام دنیا از یک منبع طبیعتا درآمد نداشته و منابع درآمدزایی فراوانی را دارند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید