استارت آپ یا کسب و کارهای نوپا سبک زندگی،‌ یکی جذاب‌ترین نوع استارت آپ است که هر شخصی می‌تواند با توجه به شیوه زندگی خود یکی از این استارت آپ‌ها را راه‌اندازی کند. در این مقاله ۱۴ ایده کسب و کار جدید در زمینه سبک زندگی ارائه شده است، خواندن این ایده‌های نوین با استارتاپت همراه باشید.

۱. فروش عکس آنلاین

فروش عکس یکی از پر طرفدارترین ایده کسب و کار جدید در حوزه سبک زندگی است. اگر شما یک عکاس حرفه‌ای هستید یا به عکاسی علاقه زیادی دارید،‌ می‌توانید با فروش عکس‌های خود در وب سایت‌های فروش عکس، درآمد کسب کنید. شما برای شروع این کسب و کار، ‌تنها به یک دوربین دیجیتال ترجیحا SLR با کیفیت حداقل 8 مگاپیکسل و یک رایانه نیاز دارید. شما باید در یکی از در وب سایت‌های فروش عکس مانند GettyImages.com و Flickr.com ثبت‌نام کنید و سپس لیستی از تصاویر باکیفیت و قیمت‌گذاری شده خویش را در حساب کاربری خود قرار دهید و منتظر خرید مشتریان بمانید. شما می‌توانید این کار را از جذاب‌ترین تصاویر سبک زندگی خود شروع کنید.

۲. مربی و مشاور مهارت‌های زندگی

اگر تجربه خوبی در شاخه‌های تخصصی مهارت‌های زندگی دارید، ‌می‌توانید به عنوان یک ایده کسب و کار جدید در این زمینه آموزش یا راهنمایی دهید. شما می‌توانید این خدمات را به راحتی در خانه خود، بدون هیچ سرمایه‌گذاری پولی به دیگران ارائه دهید.

۳. ماساژ درمانی

برای ارائه خدمات این ایده کسب و کار جدید (ماساژ درمانی)، باید با توجه به قوانین کشور خود، مجوز‌های لازم را دریافت کنید. برای راه‌اندازی این نوع کسب و کار لازم است در دوره‌های آموزشی مربوط به آن شرکت کنید و با مهارت‌های کافی وارد این حوزه شوید.

۴. مربی ورزش
آیا شما پیگیر تناسب اندام خود هستید؟ آیا در این زمینه اطلاعات کافی دارید؟ پس چرا تجارب خود را در قالب دوره‌های آموزشی  تغذیه و آناتومی بدن به دیگران ارائه نمی‌دهید؟ برای شروع می‌توانید دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی و دوره‌های ورزشی را در ورزشگاه محلی یا خانه خود برگزار کنید.

۵. عکاسی حرفه ای

ایده کسب و کار جدید عکاسی حرفه ای

مردم حاضرند برای عکاسی حرفه‌ای در مجالس عروسی، دورهمی‌های خانوادگی یا عکاسی از محصولات برای بازاریابی کسب و کار خود، پول خوبی بپردازند. خرید یک دوربین حرفه‌ای تنها هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی این کسب و کار است. هزینه کار روزانه خود را تعیین کنید و هزینه های جابه جای و رفت و آمد خود را در نظر بگیرید. اگر مهارت لازم را در زمینه عکاسی ندارید،‌ حتما در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. یک ایده کسب و کار جدید در این حوزه،‌ عکاسی برای پروفایل و پست‌های خصوصی یا عمومی شبکه‌های اجتماعی است که طالبان زیادی دارد.

۶. خیاطی آنلاین

لباس هرکس معرف شخصیت او است یا به قول ما ایرانی‌ها عقل مردم به چشم‌شان است. همیشه لباس‌های آماده بیرونی مناسب و اندازه شما نیستند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای دوخت لباس خود از خیاط استفاده کنند. اگر به خیاطی و دوخت لباس‌های جدید و جذاب علاقه دارید،‌ این ایده کسب و کار جدید فرصت بسیار خوبی برای شکوفایی استعداد و درآمدزایی شما است.

در حال حاضر صنعت سفارش دوخت لباس چندان فراگیر نشده است. بنابراین راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه می‌تواند از پتانسیل رشد قابل توجه‌ای در آینده برخوردار باشد.

شما می‌توانید برای سفارش آنلاین مشتریان موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع پارچه
  • الگو
  • سایز
  • نوع دوخت
  • پرو
  • آستر و تودوزی

۷. ارزیاب یا تستر

اغلب کسب و کارهای شخصی و استارت آپ‌ها، در جستجوی افرادی هستند که محصولات یا خدمات آن‌ها ارزیابی کنند و دیگران را به خرید از آ‌ن‌ها تشویق نمایند. شما می‌توانید با ایجاد یک نمایه در وب سایت‌های فریلنسینگ یا از طریق ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، کسب و کار خود را شروع کنید و ارائه ارزیابی‌های تاثیرگذار خود درباره محصولات آن‌ها،‌ پاداش پولی خوبی بگیرید. اگر از خود وب سایت یا وبلاگ دارید، می‌توانید پست‌های خود را به معرفی محصولات شرکت‌ها اختصاص دهید و درآمد بیشتری را در بلندمدت کسب کنید. یک نمونه از محصول یا خدمات را استفاده نمایید و نتایج ملموس آن را به مشتریان نشان دهید.

۸. آرایش مو یا آرایش هنرمندان

اگر تا قبل از این، در سالن‌های زیبایی یا پیرایش مو برای دیگران کار می‌کردید یا فقط می‌دانستید که چگونه موهای خود را آرایش کنید و سرمایه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار مستقل خود نداشتید، می‌توانید این ایده کسب و کار جدید را از خانه خود شروع کنید. قبل از شروع کار، اطمینان حاصل کنید که برای ایجاد کسب و کار خانگی آرایش مو، به مجوزی نیاز ندارید. شما همچنین می‌توانید خدمات آرایشی و زیبایی زیر را نیز ارائه دهید:

  • رنگ کردن مو
  • فرم دهی مو
  • مانیکور و پدیکور
  • آرایش ابرو

۹. راهنمای تور

بسیاری از گردشگران برای بازدید از مکان های جدید به راهنما نیاز دارند. راهنمای تور کمک می‌تواند تا گردشگران، ‌پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنند. اگر شما شهر خود را مانند کف دست خود می‌شناسید، چرا مردم را به دریافت اطلاعات خود دعوت نمی‌کنید؟ شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای گردشگری پیاده یا با ماشین، خدماتی از قبیل صبحانه، ناهار یا شام را در یک رستوران محلی ارائه کنید یا کتاب و راهنمای بازدید از شهر را به گردشگران بفروشید.

۱۰. برنامه‌ریزی سفر

امروزه با وجود سیستم‌های رزرو آنلاین، هر کسی می‌تواند به راحتی در خانه خود، برای یک تعطیلات خوش برنامه‌ریزی کند. اگر می‌تواند در زمینه‌های زیر اطلاعات دقیق یا خدمات ویژه‌ای را ارائه دهید، می‌توانید این ایده کسب و کار جدید را در حوزه‌های زیر راه‌اندازی کنید:

  • پروازها
  • اجاره اتومبیل
  • هتل‌ها
  • رستوران‌ها
  • تورها
  • تفریحات

۱۱.  برنامه ریزی و مدیریت جشن های عروسی

ایده های کسب و کار جدید - خدمات عروسی

بدون شک صنعت خدمات عروسی بدون وقفه به رونق خود ادامه می‌دهد. روز عروسی، یک روز خاص برای تمام عروس و دامادها است، اما اغلب به دلیل مشغله‌ها و استرس‌های مربوط به برگزاری مراسم، این روز برای آن‌ها به یک روز پر‌ از دغدغه‌ تبدیل می‌شود. از این‌رو بیشتر زوج‌ها ترجیح می‌دهند تا برنامه‌ریزی جشن ازدواج خود را به یک حرفه‌ای بسپارند.

اگر مهارت قوی در سازماندهی و هماهنگی جشن‌ها دارید،‌ می‌توانید این کسب و کار را راه‌اندازی کنید. برای شروع کافی است این خدمات را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود ارائه کنید و در صورت موفقیت،‌ کار خود را به مشتریان دیگر تسری بخشید.

۱۲. برنامه ‌ریزی پروژه و رویداد

برنامه‌ریزی پروژه‌ها و رویدادهای کاری را می‌توان از راه دور انجام داد، اما مراجعه حضوری نیز برای کنترل کیفیت و هزینه‌ها سودمند است. شما می‌توانید به راحتی در خانه خود این کسب و کار را راه‌اندازی کنید و با مشتریان خود در رستوران‌ها، کافه‌ها، دفتر یا خانه قرار ملاقات بگذارید.

۱۳. تدریس خصوصی

آیا تاکنون به عنوان یک معلم تدریس کرده‌اید؟ آیا در یک زبان دوم مهارت دارید؟ در تدریس ریاضی، علوم یا هر درس دیگری تخصص دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، می‌توانید به بزرگسالان یا  کودکان آموزش دهید. این ایده کسب و کار جدید برای شما بسیار کم هزینه است و می‌توانید در خانه مشتری، خدمات آموزشی خود را ارائه دهید.

۱۴. اجاره اتاق

برای راه‌اندازی این ایده کسب و کار جدید نیازی به داشتن یک خانه بزرگ و چند اتاقه نیست. اگر در منطقه گردشگری یا پربازدید زندگی می‌کنید، می‌توانید یک اتاق بیرونی یا کناری از خانه خود را به مسافران اجاره و در کنار آن یک وعده صبحانه را نیز به آن‌ها ارائه دهید. شما می‌توانید علاوه بر اجاره اتاق، خدمات زیر را نیز به آنان تقدیم کنید:

  • غذا و نوشیدنی
  • تورهای گردشگری
  • تجارب محلی
  • خدمات خانه‌داری از قبیل شستشوی لباس و ظروف و غیره