سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزمراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت

مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت

مراسم روز بزرگداشت ملی کیفیت ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزارشد .

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران؛ سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای راهبرد ملی کیفیت ، اولویت نخست را استقرار کیفیت در دولت و دستگاه های دولتی قرار داده است و جایزه ملی کیفیت را به صورت الزام برای دستگاه های دولتی ارائه کننده کالاها و خدمات در دستور کار قرار می دهد و دستگاه های برتر را معرفی می‌کند .
در تقویم رسمی کشور ۱۸ آبان با رایزنی های صورت گرفته توسط انجمن مدیریت کیفیت ایران به عنوان روز ملی کیفیت نامگذاری شده است که به دلیل تداخل با روز اربعین، مراسم آن امروز ۳۰ آبان برگزار شده است.
زیرساخت‌های توسعه در کشورهای توسعه یافته از سه پیشران اصلی استانداردسازی، مدیریت کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید و توزیع تشکیل شده و جایزه ملی کیفیت در چارچوب پیشران دوم شکل گرفته است.
کیفیت در هر کشور یک موضوع بومی است و مدل بومی جایزه ملی کیفیت در ایران بر مبنای ایزو ۹۰۰۱ طراحی شده که در اساسنامه آن به جایزه های بخشی اشاره شده که می‌توان جایزه خودرو، جایزه غذا، جایزه حوزه ICT، جایزه نظام آموزشی کشور و … را نام برد.
متولی این مراسم سازمان ملی استاندارد و مجری برگزاری آن طی چهارده دوره انجمن مدیریت کیفیت ایران است.
در این مراسم به منتخبان حوزه‌های آموزش، فناوری، اطلاعات و ارتباطات و کشاورزی، صنعت و خدمات جوایزی در حوزه ارائه مناسب خدمات، رویه‌های سازمانی و کیفیت اعطا شد.
امسال همچنین برای اولین‌بار در حوزه آموزش نیز به ۱۰ نفر از مدیران مدارس جایزه داده شد.
در همایش امروز ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، فرزین انتصاریان رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران، سنجابی دبیر جایزه ملی کیفیت ایران، سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران و پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران سخنرانی انجام دادند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید