چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریمدیریت بحران در کسب‌ و کار خانوادگی

مدیریت بحران در کسب‌ و کار خانوادگی

 به گزارش رتبه آنلاین، پنجمین گفتگو در حوزه کسب و کار‌های خانوادگی با موضوع مدیریت بحران، در بستر کلاب هاوس برگزار شد. سخنرانان این جلسه، سرکارخانم سردشتی و جنابان آقایان شکرخدایی‌، پدیدار، خدادادی، معصومی، سحرخیز، دهقان، نجفی منش، خلیلی و فروزان فرد بودند.

در ابتدای جلسه، آقای حسن فروزان فرد به اهمیت شبکه کسب و کارهای خانوادگی به عنوان یک شبکه ملی فراگیر برای هم افزایی اعضا اشاره کرد. سپس به بررسی مفاهیم بحران و مدیریت بحران در کسب و کار‌های خانوادگی و پیچیدگی‌های موجود در این نوع کسب و کارها پرداخته شد. وی افزود که بحران در کسب وکارها، پیشامدی است که بصورت ناگهانی رخ می دهد و اقدامات سریع، فوق العاده و چاره جویانه ای را در قالب مدیریت بحران می طلبد.

در بخش اول صحبت خانم سردشتی به شناسایی اینکه بحران در کجا رخ  می‌دهد و در بخش دوم به نحوه مدیریت کسب و کارهای خانوادگی و تفاوت آن با کسب و کارهای غیر خانوادگی پرداختند. سپس آقای دهقان هم بحران در کسب و کار خانوادگی را به دو دسته عوامل بیرونی ( سیسای، محیط زیست و …) و عوامل داخلی ( تأثیری که خانواده بر کسب و کار دارد ) تقسیم کردند.

آقای فرشید شکرخدایی از منظر دیگری به موضوع نگاه کرد و مدیریت بحران را، با توجه به بحران های متعدد در کشور، مهم ترین سبک مدیریتی رایج در داخل کشور دانست و وی افزود بعید می دانم که بتوانیم در کوتاه مدت به ثبات در اقتصاد داخلی برسیم. همچنین اشاره داشت که بحران در محیط کسب و کارهای خانوادگی، به دلیل درگیر بودن خانواده علاوه برکسب و کار، حالت پیچیده تری نیز به خود می گیرد.

در ادامه، آقای رضا پدیدار به بیان نظراتش پرداخت و بیان کرد نباید به مدیریت بحران، خیلی پیچیده نگاه شود. همه باید با بحران در کسب وکار های خانوادگی آشنا شوند. بحران در کسب و کارهای خانوادگی عمدتا با وخامت های مالی شروع می‌شود و اعضای خانواده را دچار فشار و استرس فراوان میکند و گاهی منجر به ناامیدی نیز می شود. وی در ادامه به بحران های کسب و کارخانوادگی خود پرداخت و یادآوری کرد که با وجود بحرانهای متعدد، در نگهداری و توسعه کسب وکار خانوادگی خود ثابت قدم بودند.

و در انتها جناب آقای مهندس سحرخیز به مشکلات فراوان کسب وکارها در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر پرداخت و اضافه کرد “در برخی از موارد حتی بحران‌های بیرون سازمانی موجب تحکیم خانواده ها ‌می‌شود و اختلافات را کمتر می کند”. ایشان همچنین به تاثیر مدیرعامل ‌های خارج از خانواده در کسب و کارهای خانوادگی نیز اشاره کردند.

برای آگاهی بیشتر از مطالب ارایه شده در این جلسه، می توانید فایل صوتی گفتگوی پنجم را در سایت شبکه کسب و کارهای خانوادگی ایران به نشانی FBNiran.ir مشاهده بفرمایید.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید