سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبراجتماعی و شهریمدیرعامل توانیر: مصرف بالای دستگاه‌های استخراج؛ خطرآفرین برای بیماران کرونایی!

مدیرعامل توانیر: مصرف بالای دستگاه‌های استخراج؛ خطرآفرین برای بیماران کرونایی!

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه مصرف برق هر دستگاه ماینر، به اندازه ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی است، اعلام کرد که این مسئله ممکن است برای بیماران کرونایی خطر‌آفرین باشد.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر گرمای زودرس و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی را از مهم‌ترین چالش‌های امسال عنوان کرد، گفت: این عوامل اجرای زود هنگام برنامه‌های صنعت برق را ناگزیر ساخته و در این ارتباط ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم شده که با امضای معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ می‌شود.

او گفت: در این برنامه به تفکیک وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی تقسیم کار شده و مسئولیت‌های هر یک از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در این ارتباط ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه‌های تعیین شده برای مدیریت بار در استان‌ها، اظهار کرد:

در این برنامه‌ها، سقف پاداش‌ها جهت اختصاص به مشترکان و یا سایر اولویت‌های استان تعیین شده که به استانداران اعلام می‌شود.

او تأکید کرد:

بر اساس سیاست‌های ابلاغی، ادارات باید در اولویت نخست برنامه‌های مدیریت مصرف باشند و این اقدام را باید از خودمان شروع کنیم و موضوع سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در ادارات باید با جدیت دنبال شود.

متولی زاده تصریح کرد:

این روش هم در ادارات شرکت‌های زیر مجموعه و هم در سایر بخش‌ها مثل اتاق فرمان پست‌ها باید اجرا و به جد از استفاده از سیستم‌های سرمایشی خودداری شود.

او مکاتبه با مراکز حساس و بیمارستان‌ها را برای اطمینان از آمادگی دیزل ژنراتور‌های این مراکز ضروری دانست و با اشاره به طراحی بروشور‌های اطلاع‌رسانی جهت رعایت الگوی مصرف برق به مشترکان، بر لزوم هماهنگی در اطلاع رسانی به مردم تأکید کرد.

مدیرعامل توانیر افزود:

متأسفانه با فرارسیدن زودهنگام فصل گرم و خشکسالی در کشور ما دو مسئله را همزمان با یکدیگر داریم؛ نخست افزایش بی‌سابقه مصرف برق در کشور به‌دلیل وارد مدار شدن وسایل سرمایشی؛ به طوری که ما رشد ۲۲ درصدی مصرف برق نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته‌ایم.

او ادامه داد:

همچنین متأسفانه به‌دلیل خشکسالی، آب نیروگاه‌های برق آبی هم به‌شدت کاهش پیدا کرده است و ما عدم استفاده از ظرفیت‌های برق آبی را در کشور آن طور که باید و شاید داشته باشیم، نداریم.

متولی زاده افزود:

خوشبختانه با همکاری خوب مشترکان که توانستیم تابستان‌های سال گذشته را پشت سر بگذاریم ما را امیدوار کرده که تابستان امسال هم به خوبی پشت سر بگذرانیم.

او بیان کرد:

نصف نیاز برق ما در تابستان و به خصوص فصل گرم سال از طریق برق آبی سد‌های کشور است در سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی در کشور استفاده کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال قرار است این عدد به سقف ۶ هزار مگاوات برسد و این فاصله را با مدیریت مصرف امکان‌پذیر می‌کنیم.

مدیر عامل توانیر گفت:

خواهشی که ما از صنایع داریم این است که بار خودشان را جابه‌جا کنند و اوج بار را به ساعات شب منتقل کنند و در زمینه چاه‌های کشاورزی هم با ما همکاری کنند.

او ادامه داد:

در حال حاضر یک مشترک پرمصرف چیزی حدود ۶ الی ۸ درصد برق نسبت به مشترکان کم‌مصرف، برق مصرف می‌کند، با توجه به اینکه نصف بار برق در تابستان به‌دلیل وسایل سرمایشی است کاهش این بار هم به سادگی قابل اجرا است.

متولی زاده افزود:

طبق قانون استخراج رمزارز به دو صورت انجام می‌شود که نخست با مجوز و دومی بدون مجوز است. بر این اساس گروه اول قانونمند است و در ساعت اوج بار با ما همکاری لازم را انجام می‌دهند، اما گروه دوم مصمم به اجرای کاهش بار برق نیستند و این تشدید ما را دو چندان می‌کند و به‌شدت با این افراد برخورد خواهد شد.

مدیرعامل توانیر در پایان بیان کرد:

متأسفانه هر دستگاه رمز ارز غیرمجاز معادل ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی برق مصرف می‌کند و این می‌تواند برای کشور به‌خصوص بیماران کرونایی خطر آفرین باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید