شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزمدت زمان پرداخت یارانه نقدی

مدت زمان پرداخت یارانه نقدی

رتبه آنلاین به نقل از تجارت نیوز ; یک نماینده مجلس گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا پرداخت یارانه نقدی را ادامه دهیم.

احسان ارکانی در پاسخ این سوال که پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد، گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم.

آیا شاهد بازگشت قیمت ها به قبل هستیم؟

دولت همچنین در لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرد درخواست داشت که کلمه شهریور ۱۴۰۰ از مصوبه ارز ترجیحی حذف شود؛ زیرا افزایش قیمت‌ها فشاری ایجاد کرده که دیگر امکان تامین کالاهای اساسی با قیمتهای شهریور ۱۴۰۰ وجود ندارد.

بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی به یارانه نقدی اذعان داشته و می‌گویند اگر یارانه نقدی ادامه داشته باشد، بهتر است؛ ارکانی در این رابطه اظهار کرد: از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم خواهد بود؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی از ۱۰ سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵ هزار تومانی دچار خواهند شد.

به اعتقاد ارکانی، برای دولت پرداخت یارانه نقدی راحت‌ترین کار است؛ چراکه نه به زیرساخت‌های کالابرگ نیاز دارد و نه قرار است افزایشی داشته باشد و رقمی ثابت خواهد بود  و یارانه نقدی برای دولت مقرون به صرفه‌تر است.

زمان واریز یارانه مرداد ماه و وضعیت جاماندگان

در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شده. تکلیف یارانه مرداد ماه چیست و یارانه مرداد چه زمان واریز می‌شود؟

به نظر می‌رسد که زمان واریز یارانه نقدی جدید متغیر است اما چندی پیش رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که زمان واریز ماهانه یارانه‌ها بیستم هر ماه است. اگرچه یارانه ماه گذشته ۲۱ تیر ماه واریز شد. هنوز نه دولت و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه مرداد را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که این یارانه مانند سه ماه گذشته روز بیستم یا بیست و یکم مرداد ماه واریز شود.

احتمالا تفاوتی که یارانه مرداد ماه با دفعات قبل دارد، واریز همزمان یارانه دهک‌های یک تا ۹ و یارانه جاماندگان است. چون این ماه تکلیف جاماندگان مشخص شد و انتظار می‌رود که یارانه این گروه بعد از این در تاریخ معین واریز شود.

این در حالی است که با گذشته بیش از ۱۰ روز از واریز یارانه تیر ماه، هنوز یارانه برخی از جاماندگان واریز نشده و یا هنوز قابل برداشت نیست.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید