به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری مهر، حسین فهیمی درخصوص آخرین وضعیت فروش سهام عدالت از سوی سهامداران گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴ میلیون و ۳۱ هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، ۳ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر وجه خود را دریافت کرده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند.

فهیمی در عین حال درخصوص تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز نیز گفت: تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده و هم اکنون در انتظار صدور مجوز از ثبت شرکت‌ها برای اقدامات لازم به منظور درج نماد این دو شرکت در بورس اوراق بهادار تهران هستند.

از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، ۱۳ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده است. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه معاملات ۱۸ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه انجام می‌شود، اظهار کرد: هفته گذشته معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، گیلان، کردستان و آذربایجان شرقی در بورس تهران آغاز شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: اقدامات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم و کردستان در حال انجام است تا مجامع الکترونیک این شرکت‌ها به‌زودی برگزار شود.

به گفته فهیمی، در پی مرحله دوم طرح آزادسازی سهام عدالت که آزادسازی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در تمام استان‌های کشور با حدود ۳۰ میلیون سهامدار سهام عدالت را هدف گرفته و از ۱۸ تیر ۹۹ آغاز شد، عملیات ثبت و سپرده‌گذاری سهامداران سهام عدالت که با ماندن در روش غیرمستقیم، سهامدار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند، انجام شده و دارایی آنها تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: به این ترتیب، نمادهای معاملاتی این شرکت‌ها به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آنها نیز فراهم می‌شود.

ترین‌های بورسترین‌های فرابورساخبار مجامع
صنایع بورسیشرکت‌های بورسیبازار نفت
بازار طلابازار فلزاتبازار پتروشیمی‌ها
بورس کالاشاخص‌های بورستحلیل بورس