شنبه 29 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیقهرمان ۱۰۰ متر ایران: رئیس آینده قدر ورزشکار را بداند/ نمی‌توانم ماهی...

قهرمان ۱۰۰ متر ایران: رئیس آینده قدر ورزشکار را بداند/ نمی‌توانم ماهی ۱۰ میلیون هزینه کنم

رضا قاسمی دوومیدانی

رضا قاسمی در مورد رئیس آینده فدراسیون دو ومیدانی گفت: امیدوارم رئیس بعدی قدر ورزشکاران را بداند، اردوهایی مثل قبل برگزار و ورزشکاران را به مسابقات برون مرزی اعزام کند.

قهرمان دوی ۱۰۰ متر ایران که سابقه حضور در المپیک را هم دارد در گفت‌وگو با ایسنا به مسابقات قهرمان کشوری اشاره و بیان کرد:  مسابقه‌ام بد نبود ولی با توجه به اینکه  قبل از آغاز رقابت‌ها درگیر هتل و خوابگاه بودم یک مصدومیت جزئی برایم پیش آمد ولی خدا را شکر توانستم با همین مصدومیت  اول شوم.

او در مورد خوابگاه‌هایی که فدراسیون برای ورزشکاران در نظر گرفته بود، گفت: خوابگاه‌ها اصلا در شان ورزشکاران نبود به همین دلیل با هزینه شخصی جای دیگری اتاق گرفتم.

قاسمی که با ثبت رکورد ۱۰.۶۳  در دو ۱۰۰ متر به مقام قهرمانی رسید، در مورد عملکرد ضعیف خود نسبت به رکوردهای سابق بیان کرد: یک زمانی رکوردار ۱۰۰ متر ایران بودم.  دو بار در این ماده سهمیه المپیک گرفتم و اولین مدال تاریخ ۱۰۰ متر ایران را به دست آوردم اما دوسالی است که هیچ توجهی به من نمی‌شود به همین دلیل رکوردها روز به روز بدتر می‌شود.

او در این مورد افزود: قطعا بدون توجه رکورد بد می‌شود. فدراسیون می‌گوید خوب بدو اما شرایطش را ندارم و نمی‌توانم ماهانه ۱۰ میلیون تومان از جیب هزینه کنم تا خوب بدوم.

رضایی در مورد عملکرد کیهانی در فدراسیون دو و میدانی گفت: کیهانی خوبی‌ها و بدی‌هایی داشت. باید ببینیم انتخابات چه می‌شود و رئیس بعدی فدراسیون کیست.  امیدوارم رئیس بعدی قدر ورزشکاران را بداند، اردوهایی مثل قبل برگزار و ورزشکاران را به مسابقات برون مرزی اعزام کند.

او در این مورد افزود: دوره قبل ۱۰ نفر ورزشکار المپیکی بودیم اما الان کجا هستند؟ جز من، تفتیان، حدادی و ارزنده شش نفر دیگرمان محو شدند و هیچکس جای آنها نیامد.

رضایی در مورد شانس ورزشکاران دو و میدانی ایران برای کسب سهیه المپیک اظهار کرد: دوره قبل ۱۰ نفر وردی المپیک داشتیم اما الان شرایط خیلی سخت است و تنها احسان حدادی توانست این رکورد را به دست بیاورد. فکر می‌کنم در دیسک و ۱۰۰ متر بتوانیم ورودی کسب کنیم اما در ماده‌های دیگر شانس نداریم. علاوه بر این آقای حدادی حتما مدال می‌گیرد.

او در مورد گفته وزیر ورزش مبنی بر اینکه در دو و میدانی شانس کسب سهیمه و مدال  داریم بیان کرد: آقای وزیر ورزش درست گفته، ۱۴۴ مدال دو و میدانی در المپیک پخش می‌شود که ما هم از هر ماده‌ای می توانستیم دو سهیمه بگیریم اما الان احتمالا فقط یک نفر به المپیک می‌رود،  آیا این برای ورزش‌مان قابل قبول است؟

رضایی در توضیح شانس کم ورزشکاران ایران برای کسب سهمیه المپیک دو و میدانی گفت: عدم سرمایه‌گذاری، وضعیت  نامناسب باشگاه‌ها و نرسیدن فدراسیون به ورزشکار دلایل این موضوع است. سال گذشته پرامتیازترین بازیکن لیگ باشگاه‌ها شدم اما فقط ۵ میلیون گرفتم؛ این مقدار هزینه یک جفت کفش میخی من است. قطعا با این وضعیت  دوومیدانی پسرفت می‌کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید