پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریقطر بالاترین سرانه انتشار کربن در دنیا را دارد

قطر بالاترین سرانه انتشار کربن در دنیا را دارد

در سالهای اخیر توجه به محیط زیست در دنیا افزایش یافته است. یکی از مسایلی که در تمامی مجامع  مورد  بحث قرار می‌گیرد و حتی زمینه ساز انعقاد پیمان پاریس در اخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما هم شد میزان انتشار دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای است که زمینه ساز گرم شدن زمین و تغییرات جوی شده است و زندگی انسانها و حیوانات زیادی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مجمع جهانی اقتصاد در سال گذشته سرانه انتشار گاز دی اکسید کربن در قطر بیش از دیگر کشورهای دنیا بود. در این سال سرانه انتشار این گاز آلاینده در کشور قطر برابر با ۳۵.۷۳  تن بوده است و کویت در صدر کشورهای آلاینده دنیا قرار داشت . کشور کویت در این رده بندی جایگاه دوم را داشت و سرانه انتشار گازهای آلاینده توسط این کشور برابر با ۲۲.۹۴ تن بود. کشورهای بحرین، امارات ، ترینداد و توباگو در این رده‌بندی جایگاه سوم تا پنجم را داشتند و سرانه انتشار گازهای آلاینده در این سه کشور به ترتیب برابر با ۲۱.۸۰ تن، ۱۹.۳۱ تن و ۱۷.۱۵ تن بود.

از طرف دیگر کشورهایی  هم به عنوان کشورهای کم آلاینده معرفی شدند. در سال قبل کشور کنگو رکورددار کمترین انتشار دی اکسید کربن بود. سرانه انتشار دی اکسید کربن در این کشور برابر با ۰.۰۶ تن اعلام شد . دومین کشور این فهرست کشور اتیوپی است که سرانه انتشار گاز دی اکسید کربن از این کشور برابر با ۰.۰۹ تن بود و کشور نیجر که تنها ۰.۱۰ تن دی اکسید کربن منتشر کرد. از دیگر کشورهایی که کمترین انتشار گازهای آلاینده را دارند می توان به  اریتره ، موزامبیک، تانزانیا ، زامبیا و نپال اشاره کرد.

کشورهایی که بیشترین انتشار گاز دی اکسید کربن را داشتند
سرانه انتشار دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۶(تن)نام کشور
۳۵.۷۳قطر
۲۲.۹۴کویت
۲۱.۸۰بحرین
۱۹.۳۱امارات
۱۷.۱۵ترینداد و توباگو
۱۶.۵۷لوکسامبورگ
۱۶.۴عربستان
۱۶.۲۲امریکا
۱۶.۰۶برونییی
۱۵.۸۱استرالیا

 

 

کشورهایی که کمترین انتشار گاز دی اکسید کربن را داشتند
سرانه انتشار دی اکسید کربن در سال ۲۰۱۶(تن)نام کشور
۰.۰۶کنگو
۰.۰۹اتیوپی
۰.۱۰نیجر
۰.۱۱اریتره
۰.۱۴موزامبیک
۰.۲۰تانزانیا
۰.۲۰زامبیا
۰.۲۱نپال
۰.۲۴توگو
۰.۲۶هاییتی
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید