پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبرطراح آلمانی یک لوگوی معروف ایرانی، درگذشت

طراح آلمانی یک لوگوی معروف ایرانی، درگذشت

کارل اشلامینگر طراح آرم سازمان انتقال خون درسن 82 سالگی درگذشت.


به گزارش رتبه آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران وقتی تاسیس سازمان انتقال خون قوت گرفت باید آرمی نیز برای آن طراحی می‌شد.

جدا شدن این سازمان از جمعیت شیر و خورشید و استقلال آن از هلال احمر این ضرورت را ایجاب می‌کرد که با داشتن یک آرم هویت مستقل خود را در ذهن مخاطبان تداعی کند.

کارل اشلامینگر (KARL SCHLAMMINGER) یکی از هنرمندان معاصر مسلمان آلمانی که در زمینه‌های مختلف مجسمه‌سازی، طراحی، گرافیک، معماری، نقاشی و خوشنویسی فعالیت داشت این مهم را برعهده گرفت.

او که متولد 1935 در Kempten آلمان است از سال 1956 در آکادمی هنرهای زیبای مونیخ به تحصیل پرداخت و در سال 1965 از آن آکادمی فارغ التحصیل شد.

اشلامینگر از سال 1966 تا 1968 در آکادمی هنرهای زیبای استانبول به تدریس پرداخت و از سال 1968 تا 1979 به عنوان مدرس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به کار شد.

اشلامینگر از شاگردان هانری کوربن شرق‌شناس و اسلام‌شناس فرانسوی و استاد شیعه‌شناسی دانشگاه سوربن و آشنا با اندیشه و عرفان اسلامی بود. از این رو با خط و خوشنویسی ایرانی الفت داشت.

اشلامینگر شاگردان بسیاری را پروراند که از نمونه‌های آن می‌توان از مصطفی دشتی نقاش و محمد احصایی خوشنویس و از پایه‌گذاران هنر نقاشی خط در ایران نام برد. او با پرویز تناولی دوستی داشت و از این طریق، محمد احصایی نیز با او آشنا شد.

او که همسری ایرانی داشت، مدتی در ایران ساکن بود و در سال 1979 به مونیخ نقل مکان کرد.

این استاد هنرمند در سال 1352 آرم سازمان انتقال خون را طراحی کرد و مصطفی اوجی خطاطی نام سازمان را برعهده داشت.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید