پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیصعود «خساپا» در روز عقب‌گرد «خودرو»

صعود «خساپا» در روز عقب‌گرد «خودرو»

«خساپا» از «خودرو» سبقت گرفت/ صعود «خساپا» در روز عقب‌گرد «خودرو»

درحالی که سهام شرکت ایران خودرو در معاملات امروز افتی ۲.۸درصدی را تجربه کرد، سهام سایپا ۳.۱درصد رشد کرد

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین ، سهام شرکت سایپا که در ۱۶روز معاملاتی اخیر، تنها یک روز افت قیمت را تجربه کرده است امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و با ثبت قیمت ۳۳۲تومان، رشدی ۳.۱درصدی برای سهامدارانش رقم زد. اما سهام ایران خودرو، هم‌گروهی و رقیب سایپا روز خوشی را سپری نکرد و با افت ۲.۸درصدی، قیمت پایانی ۴۱۸تومان را رقم زد.

«خساپا» از اول آذر ماه توانسته است بیش از ۲۷درصد رشد قیمت را ثبت کند در صورتی که «خودرو» در مدت مشابه تنها حدود پنج درصد صعود را تجربه کرده است. این در حالیست که معاملات «خساپا» برای دو روز در این مدت متوقف بود.

ارزش معاملات «خساپا» در پایان معاملات بورس امروز، به بیش از هزار و ۱۵۰میلیارد تومان رسید. اما «خودرو» از این حیث پیشتاز بود و معاملاتی به ارزش هزار و ۲۱۰میلیارد تومان را ثبت کرد.

   امروز بیش از سه میلیارد و۴۷۰میلیون برگه سهم «خساپا» رد و بدل شد که این تعداد چیزی در حدود سه برابر میانگین حجم ماه این نماد است. حدود ۹۷درصد این تعداد را حقیقی‌ها و کمی بیشتر از سه درصد را کدهای حقوقی خریدند. در سمت فروش اشخاص حقیقی فروشنده ۸۹درصد از سهام سایپا بودند و حقوقی‌ها ۱۱درصد این سهام را فروختند.

در سویی دیگر حجم معاملات سهام ایران خودرو حدود دو میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان برگه سهم ثبت شد. در این نماد هم حقیقی‌ها چه در سمت خرید و چه در سمت فروش دست بالاتر را داشتند. آن‌ها حدود ۸۷درصد از سهام «خودرو» را خریدند و حقوقی‌ها خریدار ۱۳درصد سهام این نماد بودند. در طرف دیگر نیز اشخاص حقیقی فروشنده حدود ۹۸درصد از سهام «خودرو» بودند و حقوقی‌ها تنها دو درصد از این سهام را فروختند.

قیمت نماد «خودرو» در آخرین معاملات امروز معادل ۴۱۱تومان ثبت شد که این عدد نسبت به روز گذشته ۴.۴درصد کاهش یافته است. اما «خساپا» در آخرین معاملاتش با  رشدی ۰.۶درصدی، قیمت ۳۲۴تومان را رقم زد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید

خودرو

خساپا

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید