شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیصعود بورس بر دوش بزرگان/ روز خوب پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها +اینفو

صعود بورس بر دوش بزرگان/ روز خوب پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها +اینفو

 در معاملات روز یکشنبه قیمت اغلب نمادهای معدنی و پتروشیمی‌های بازار سهام افزایش یافت.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 15 هزار و 763 واحدی به رقم یک میلیون و 245 هزار و 140 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و 27 واحد بالا آمد و در سطح 434 هزار و 286 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 73 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 271 واحد رسید.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار

«فارس»، «کگل» و «کچاد» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس اپال صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، کزغال و شاروم پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بازار

در روزی که تعداد نمادهای سبزرنگ کمتر از قرمزپوشان بازار بود، اغلب نمادهای گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «استخراج کانه‌های فلزی» رشد قیمت داشتند. شرکت‌های پتروشیمی گروه «محصولات شیمیایی» مثل شبصیر، فارس، نوری، پارسان، زاگرس، تاپیکو، پترول و شگویا و شرکت‌های معدنی گروه «استخراج کانه‌های فلزی» مثل کگل، اپال، کچاد، کاما، ومعادن، کنور و تاصیکو رشد قیمت داشتند و از عوامل اصلی صعود شاخص‌های بازار سهام در معاملات روز یکشنبه بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 20 هزار و 402 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 10 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 14 درصد افزایش یافت و به رقم 6 هزار و 466 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 81 درصد کاهش یافت و به رقم 51 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 875 میلیارد تومان شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید