شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیشکست تورنتو در شب برد فیلادلفیا با درخشش «جیمی باتلر»

شکست تورنتو در شب برد فیلادلفیا با درخشش «جیمی باتلر»

nba

رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در جریان رقابت‌های لیگ NBA، تیم بوستون سلتیک در خانه در سالن تی دی گاردن موفق شد در پایان وقت اضافه اول با نتیجه ۱۲۳ بر ۱۱۶ تورنتو رپترز را شکست دهد.

ستاره این بازی کایری آیروینگ ۴۳ امتیاز و ۱۱ پاس منجر به گل ثبت کرد که ۱۷ امتیاز آن را در هشت دقیقه پایانی کوارتر چهارم برای بوستون کسب کرد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. کایری روی تمامی امتیازاتی که بوستون در وقت اضافه کسب کرد تاثیر گذار بود و ضمن کسب امتیاز تمامی پاس های منجر به گل را به هم تیمی هایش در وقت اضافه ارسال کرد تا باعث پیروزی تیمش شود. این اولین باری بود که کایری موفق می شود در یک بازی حداقل ۴۰ امتیاز و ۱۰ پاس منجر به گل ثبت کند، آخرین بازیکنی که در تیم بوستون موفق به انجام این مهم شده بود، آنتوان واکر در سال ۲۰۰۱ بود. همچنین جیسون تاتوم ۲۱ امتیاز و ۷ ریباند به دست آورد. گوردون هیوارد ۱۵ امتیاز، ۵ پاس منجر به گل و ۵ ریباند کسب کرد ولی مهم تر از آن حضور ۳۹ دقیقه ای هیوارد در زمین بازی بود که بیش از سایر هم‌تیمی‌هایش بود و نشان بازگشت هیوارد به مرز آمادگی بعد از مصدومیت بسیار سخت سال گذشته در مسابقه افتتاحیه مقابل کلیولند دارد.

برای تورنتو کووای لنارد ۳۱ امتیاز و ۱۵ ریباند، سرژ ایباکا ۲۱ امتیاز و پاسکال سیاکام ۱۶ امتیاز و ۹ ریباند کسب کردند ولی مانع از ثبت سومین شکست متوالی رپترز نشدند. آنانوبی فوروارد تیم تورنتو در کوارتر سوم به خاطر مصدویت از ناحیه مچ دست راست از بازی خارج شد.

تیم تورنتو موفق شده بود در تاریخ ۱۹ اکتبر با نتیجه ۱۱۳ بر ۱۰۱ بوستون را شکست دهد و دو تیم باید دو بار دیگر در این فصل به مصاف هم بروند. دو تیم در دسته آتلانتیک کنفرانس شرق حضور دارند که از ۱۲ قهرمانی اخیر دسته آتلانتیک، ۱۱ عنوان را این دو تیم کسب کردند.

با ۱۱ پاس منجر به گلی که کایری آیروینگ ثبت کرد، از مرز ده هزار امتیاز و ۲۵۰۰ پاس منجر به گل در لیگ عبور کرد تا نقطه عطفی در دوران ورزشی کایری باشد.

در یکی دیگر از بازی ها تیم مینه سوتا تیمبرولوز موفق شد در خانه در سالن تارگت سنتر با نتیجه ۱۱۲ بر ۹۶ پورتلند تریل بلیزرز را شکست دهد.

در اولین هفته از  نبود جیمی باتلر، چهره جدید مینه سوتا بیشتر شبیه به تیم های برتر کنفرانس غرب بود. برای مینه سوتا اندرو ویگینز ۲۳ امتیاز و از روی نیمکت دریک رز ۱۷ امتیاز کسب کردند تا سومین پیروزی متوالی مینه سوتا بعد از انتقال باتلر، رقم بخورد.

مینه سوتا با میانگین ۱۱۶.۲ گل خورده و پورتلند با میانگین ۱۱۵.۹ گل زده در هر بازی مقابل هم قرار گرفتند ولی مینه سوتا موفق شد امتیازات پورتلند را زیر ۱۰۰ نگه دارد که این کمترین امتیاز کسب شده توسط تیم پورتلند در این فصل بود.

ترکیب پنج نفره شروع کننده مینه سوتا بسیار هماهنگ و متعادل نشان داده شد و هر پنج بازیکن بیش تر از ۱۰ امتیاز کسب کردند ( رابرت کاوینگتون و کارل آنتونی تاونز ۱۴ امتیاز کسب کردند ). تیم مینه سوتا از تقابل هفته گذشته مقابل پورتلند که فقط ۸۱ امتیاز کسب کرد و شکست خورد تا بازی امروز تغییرات بسیار زیادی کرده بودف هر چند که در آن بازی جف تیگ، دریک رز و جیمی باتلر غایب بودند.

برای پورتلند سی جی مک کام ۱۸ امتیاز و دمین لیلارد ۱۶ امتیاز کسب کردند. لیلارد شب موفقی را پشت سر نگذاشت و سهم او از ۱۸ باری که تیم پورتلند توپ را به حریف لو داد و منجر به کسب ۲۲ امتیاز برای مینه سوتا شد، ۵ بار لو دادن توپ بود اما لیلارد با ۵ پاس گلی

که در بازی دیشب صادر کرد مجموع پاس های منجر به گل خود را به عدد ۳۰۲۰ رساند و جای دمون استادومایر را در رتبه سوم تاریخ باشگاه پورتلند گرفت. استادومایر در طول دوران بازی برای پورتلند ۳۰۱۸ پاس منجر به گل ثبت کرده بود. میهمان ویژه این دیدار فوق ستاره سابق و یکی از نمادهای باشگاه مینه سوتا، کوین گارنت بود.

در دیگر بازی مهم دیشب تیم فیلادلفیا سونتی سیکسرز در خانه در سالن ولز فارگو سنتر با نتیجه ۱۱۳ بر ۱۰۷ میهمان خود یوتا جاز را شکست داد.

برای فیلادلفیا جیمی باتلر ۲۸ امتیاز و جوئل امبید ۲۳ امتیاز کسب کردند تا دهمین پیروزی این فصل فیلادلفیا به ثبت برسد. جیمی باتلر ستاره جدید تیم هنگام معرفی و ورود به زمین با تشویق بسیار زیاد تماشگران مواجه شد و خیلی زود در کوارتر اول تاثیر خود را بر بازی گذاشت و باعث پیروزی در کوارتر اول با ۱۴ امتیاز اختلاف شد و هواداران در سراسر بازی شعار پیروزی تیم را برای او می خواندند. جی جی ردیک ۱۶ امتیاز و بن سیمونز ۱۰ امتیاز، ۸ ریباند و ۸ پاس منجر به گل کسب کردند تا رکورد بازی های خانگی فیلادلفیا در دور گروهی لیگ به ۲۹ پیروزی و یک شکست ارتقاء یابد.

بن سیمونز و جیمی باتلر در حال بهبود تعامل و هماهنگی و لذت بردن از بازی با یکدیگر هستند. سیمونز بعد از بازی در مورد باتلر گفت: ” او بازی کردن در بالاترین سطح را به خوبی می‌داند و آی-کیو بسیار بالایی دارد. ” و باتلر هم راجع به سیمونز گفت: ” او قدرت بازی خوانی فوق العاده ای دارد و این کار من را بسیار راحت تر می کند “.

برای یوتا داناوان میچل ۳۱ امتیاز، جو اینگلز ۱۴ امتیاز و رودی گوبرت ۱۲ امتیاز و ۱۰ ریباند کسب کردند ولی مانع از ثبت هشتمین شکست فصل یوتا نشدند. داناوان میچل بعد از هدر دادن ۸ شوت از ۱۰ اقدام اولیه خود با هواداران پشت سبد فیلادلفیا درگیری لفظی پیدا کرد.

کریس کارتر دریافت کننده سابق، مالکوم جنکینز بک دفاعی که سابقه دریافت جایز جیم تورپ ( جایزه بهترین بک دفاعی) را دارد به همراه یالن میلر کرنر بک تیم فوتبال فیلادلفیا بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند به همراه فوق ستاره سابق بسکتبال آمریکا آلن آیورسون که زنگ مراسم ناقوس آزادی ( ناقوس آزادی نماد فرهنگی انقلاب آمریکا در شهر فیلادلفیا و رسوم این شهر است ) را در سالن به صدا درآورد و مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت.

نتایج سایر بازی های شب گذشته به شرح زیر است :

میامی هیت ۹۱ – ایندیانا پیسرز ۹۹

بروکلین نتس ۱۱۵ – واشنگتن ویزاردز ۱۰۴

ساکرامنتو کینگ ۱۰۴ – ممفیس گریزلیز ۱۱۲

نیویورک نیکس ۱۲۴ – نیواورلینز پلیکانز ۱۲۹

شیکاگو بولز ۱۰۴ – میلواکی باکس ۱۲۳

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید