جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیشوک جدید وزیر کار به تعاونی ها و سهامداران بورس / تغییرات...

شوک جدید وزیر کار به تعاونی ها و سهامداران بورس / تغییرات مهم در راه است ؟

شوک جدید وزیر کار به تعاونی ها و سهامداران بورس / تغییرات مهم در راه است ؟

به گزارش رتبه آنلاین از کارگر آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفت و گوی رادیویی از عرضه سهام تعاونی‌ها در بورس به عنوان راهکار پیشنهادی برای جذب سرمایه‌های مردمی یاد کرد که در خودکفایی و تامین سرمایه تعاونی‌ها نقش بسزایی دارد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه تعاونی ها و مردمی کردن اقتصاد، آثار اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد و موجب افزایش روحیه همدلی و هم افزایی و مشارکت در میان آحاد مختلف جامعه می‌شود.

حجت الله عبدالملکی مقابله با فساد و انحراف تعاونی‌ها را از جمله برنامه‌های مهم خود در وزارت تعاون نام برد و تاکید کرد، برای جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی در این بخش اهتمام خود را به کار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بی مهری‌های بسیاری نسبت به بخش مردمی تعاون شده که در کاهش اعتماد عمومی تاثیرگذار بوده است، اما برنامه ما در وزارت تعاون، اجرای سند توسعه تعاون، توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی، تسهیل و توسعه فعالیت کسب و کارها در حوزه تعاونی، کمک به بهبود وضع تعاونی‌ها، تامین مالی، اصلاح ساختارها و افزایش تمایل و جلب اعتماد مردم به تعاونی ها خواهد بود.

  • رییس اتاق تعاون ایران نیز در بخش دیگری از این گفت وگو، توسعه بخش تعاون را موجب افزایش سطح اشتغال، توزیع عادلانه ثروت، کمک به مناطق محروم و کم برخوردار و تحقق عدالت اجتماعی دانست و احیا و اجرای قوانین بر زمین مانده بخش تعاون را خواستار شد.
  • عبدالملکی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، از فعال کردن تعاونی‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی و مسکن، تبدیل سرمایه‌های راکد به مولد، افزایش صادرات تعاونی ها و تسهیل فرآیند ثبت تعاونی‌ها به عنوان برنامه های مهم وزارت تعاون برای افزایش اقبال عمومی و میل مردم به مشارکت در بخش تعاونی یاد کرد.
  • وی در عین حال به تعطیلی نیمی از بنگاه‌های تعاونی، اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در مقطع کنونی افزایش تعداد تعاونی ها و آمار کمّی آنها مطرح نیست بلکه حمایت و اعتمادسازی از تعاونی های موجود حائز اهمیت است.
  • رییس اتاق تعاون ایران در پایان بر اجرای قوانین مرتبط با بخش تعاون و توجه به توسعه کیفی تعاونی‌ها تاکید کرد.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید