شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریشاهین فرهت باز هم دبیر جشنواره موسیقی فجر شد / نگاهی کوتاه...

شاهین فرهت باز هم دبیر جشنواره موسیقی فجر شد / نگاهی کوتاه به نقد دوره گذشته


شاهین فرهت با حکم سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، طبق اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن حکم معاون امور هنری وزارت ارشاد آمده است:

«با استناد به بند ۶ از فصل دوم “آئین نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر” و نیز گزارش شورای محترم ارزیابی سی و چهارمین دوره این جشنواره، ضمن سپاس از تلاش و دقت نظر جنابعالی و دیگر همکاران ستاد جشنواره، به موجب این حکم به عنوان “دبیری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر” منصوب می‌شوید.

امید است با بهره مندی از تجارب حاصل از دوره پیشین و با اهتمام دست اندرکاران جشنواره، نقاط قوت و ویژگی‌های برجسته جشنواره تقویت و در کاهش نقاط ضعف و کاستی‌های احتمالی آن تلاش شود.

توفیق و موفقیت شما را در راهبری شایسته جشنواره موسیقی فجر آرزومندم.»

***

شاهین فرهت دبیری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر (دوره گذشته) را نیز بر عهده داشت و تم جشنواره را اجرای آهنگسازان ایرانی قرار داد. در این میان آثار خود او توسط چند گروه در جشنواره اجرا شد که انتقاداتی را به سمت این آهنگساز روانه کرد. منتقدان معتقد بودند زیبنده و درست نیست وقتی فردی مسؤولیت دبیری جشنواره را بر عهده دارد آثارش توسط این تعداد گروه مختلف اجرا شود.

با این حال فرهت در پاسخ به این انتقادها می‌گفت: «من اصلاً نگفتم آثار من را بنوازند. یکی از گروه‌های خارجی قصد داشت به شکل تریو اجرایی داشته باشد اما از آهنگسازان ایرانی قطعه‌ای برای تریو پیدا نکرده بود؛ بنابراین از اثر من استفاده کرد. من فقط دو قطعه به ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر رتوریک برای اجرا داده‌ام. بقیه گروه‌ها خودشان اثر من را برای نواختن انتخاب کردند.»

این دومین دوره‌ای است که جشنواره موسیقی فجر بر اساس آئین‌نامه‌ای مشخص برگزار می‌شود؛ در دوره پیشین جایزه نوپای «باربد» در جشنواره حذف شد و این رویداد غیر رقابتی به کار خود پایان داد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید