شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 

سهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 


مدیرعامل کارگزاری آوانوین اظهار کرد: به نظر می‌رسد که شاخص روند رو به مثبت خود را حفظ کند، اما انتظار هر روزه این روند، درست نبوده و توقعات سهامداران را افزایش می‌دهد. 

به گزارش رتبه آنلاین، علیرضا قدرتی در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: تصمیمات احساسی سهامداران کاهش داشته و اقبال به سهم‌های پر پتانسیل، چون پالایشی‌ها، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها بیشتر شده و از سویی دیگر شاهد رشد این صنایع نسبت به صنایع کوچکتر هستیم.

وی افزود: البته این اتفاقات دلیلی بر از دست دادن پتانسیل و موضوعات اقتصادی فاندامنتال صنایع کوچکتر نبوده و به وفور شرکت‌هایی با جایگاه خوب و مناسب برای سرمایه گذاری (از لحاظ فاندامنتال) در آن‌ها یافت می‌شود.

قدرتی ادامه داد: اقبال سهامداران در حال حاضر به سمت سهام بزرگ بوده و فکر می‌کنم با شیبی مناسب تا حداقل ۶ ماهه ابتدایی سال ادامه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: باید سهامداران این نکته را بدانند که نوسانات روزانه شاخص و قیمت سهام معیار مناسبی برای تصمیم گیری نبوده بلکه برآیند طول سال و نگاه میان مدت تا پایان سال امری حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین افزود: بعضی روز‌ها شاخص منفی و روز‌هایی دیگر مثبت است که موضوع مهم برآیند بوده و به نظر می‌رسد این برآیند طی سال جاری مثبت است که بازدهی مناسبی را نصیب سهامداران خواهد کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید