سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبراقتصادیسرخابی‌ها قبل از ۱۴۰۰ وارد بورس می‌شوند

سرخابی‌ها قبل از ۱۴۰۰ وارد بورس می‌شوند

وعده‌ای دیگر از وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قبل از 1400 وارد بورس می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان که پیش‌تر بارهای و بارها وعده بی‌سرانجام خصوصی‌سازی سرخابی‌ها را داده است، در تازه‌ترین وعده خود گفته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان امسال وارد بازار سرمایه می‌شوند.

به گزارش رتبه آنلاین از تسنیم، هر چقدر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نمایندگی از ورزش و فوتبال کشور دارای حاشیه هستند، حالا یکی دو سالی هست که به همان اندازه وعده و وعید واگذاری این دو باشگاه داده می‌شود.

طی چند سال گذشته نمایندگان مجلس تصویب کردند که سرخابی‌ها تا پایان شهریور 98 و بعد شهریور 99 در فرابورس پذیرش شوند؛ در پی این اتفاق نیز وزیر ورزش و جوانان بارها وعده تحقق این رویا را داده و هر سه ماه یکبار هم این وعده‌ها را بروزرسانی کرده و می‌کند.

وعده‌هایی که آخرین‌شان مربوط به پذیرش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس تا پایان پاییز امسال بود؛ اما حالا خزان هم به پایان رسیده و زمستان شده، و باز هم از ورود سرخابی‌ها به بازار سهام خبری نیست.

این در شرایطی است که وزیر ورزش و جوانان کمامان امید به ورود این دوباشگاه به فرابورس و در پی آن واگذاری آنها دارد، و وعده و وعیدهایش کماکان ادامه دارد.

بر این اساس به تازگی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزشی که در تاریخ کشور رکوردار بیشترین وعده در زمینه خصوصی‌سازی سرخابی‌ها است، وعده جدیدی داده و گفته، خوشبختانه مواردی که بلاتکلیف مانده بود از جمله صدور اسناد مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با تلاش و پیگیری بسیار انجام و در نهایت اسناد مالکیت‌های دو باشگاه صادر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر ورزش همچنین با اشاره به این که کاری که باید در شرایط معمول در طول پنج سال صورت می‌گرفت، در طی هفت، هشت ماه گذشته انجام شده و صدور مجوز کمپ حجازی و ورزشگاه شهید مرغوبکار کمک بزرگی در این فرآیند کرد، وعده داده: انتظار دارم اعضای هیات مدیره و مدیران دو باشگاه، مراحل پایانی را با جدیت به سرانجام برسانند تا پیش از پایان سال، سرخابی ها وارد بازار سرمایه شوند.

بر این اساس باید گفت هر چقدر دیوار وعده‌های واگذاری سرخابی‌ها در سال‌های گذشته بالا بوده، دیوار صبوری هواداران این دو باشگاه و در مجموع فوتبال و ورزش کشور هم بالا است؛ باز هم منتظر می‌مانیم تا ببینیم در سه ماه پیش رو بالاخره واگذاری سرخابی‌ها به سرانجام خواهد رسید یا نه.

ما که فکر می‌کنیم خواب زمستانی در انتظار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است؛ برای تعبیر این خواب کمتر از سه ماه باقی مانده، پس بازه هم به انتظار می‌نشینیم …

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید