پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیزمین گیر شدن بانک‌های انگلیسی

زمین گیر شدن بانک‌های انگلیسی


در طول پنج سال اخیر، یک سوم شعبات بانک‌های انگلیسی تعطیل شده‌اند.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از ایندیپندنت، از ژانویه ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۹ حدود ۳۴ درصد کل شعبات بانکی انگلیس ( ۳۳۰۳ شعبه بانکی) در سراسر انگلیس بسته شده اند تا شمار شعبه های بانکی فعال در این کشور تا توت ۲۰۱۹ به ۶۵۴۹ شعبه کاهش یابد. از سوی دیگر طی این مدت تنها ۴۹ شعبه جدید در سراسر انگلیس افتتاح شده است.

با افزایش مشکلات بخش بانکی انگلیس، فعالیت بانک‌ها در دیگر مناطق جزیره بریتانیا از جمله اسکاتلند نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، به گونه‌ای که ۴۵ بانک اکنون تنها دو روز در هفته و ۱۱ بانک نیز تنها یک روز در هفته باز هستند.

در بین بانک‌های مختلف انگلیسی، بانک ” آر بی اس” بیشترین کاهش تعداد شعبات بانکی را داشته است و ۴۱۲ شعبه معادل ۷۴ درصد کل شعبات خود در سراسر انگلیس را تعطیل کرده است. برخی از دیگر بانک‌های بزرگ انگلیسی نیز از روند مستثنی نبوده اند تا جایی که بانک ” اچ اس بی سی” تعداد ۴۴۲ شعبه و بانک ” بارکلی” نیز ۴۸۱ شعبه خود را تعطیل کرده اند. شمار شعبات بانکی ” لیودز بانک” نیز در مقایسه با پنج سال پیش ۴۰۴ عدد و بانک ” سانتاندر” ۲۹۴ عدد کمتر شده است.

در بین مناطق مختلف انگلیس، فعالیت بانکی بیش از همه در مناطق کمتر برخوردار تحت تاثیر قرار گرفته است به طور مثال حدود ۸۰ درصد شعبات بانکی در مناطق کمتر توسعه یافته شمال شرقی تعطیل شده اند و این مساله بر دسترسی ۹۸ هزار شهروند انگلیسی به خدمات بانکی تاثیر منفی گذاشته است. به تفکیک مناطق مختلف، شمار شعبات بانکی طی پنج سال اخیر در اسکاتلند ۳۸ درصد، ولز ۴۳ درصد و ایرلند شمالی ۲۹ درصد کاهش یافته است.

جنی راس، کارشناس مسائل پولی گفت: شمارشعبات بانک‌های انگلیسی به طرز هشداردهنده ای رو به کاهش است و این مساله می تواند بخش زیادی از مردم انگلیس را با مشکلات زیادی در دسترسی به خدمات مالی و بانکی مواجه کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید