سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانهخبراقتصادیرکورد 10 روزه معاملات بورس شکست +اینفو

رکورد 10 روزه معاملات بورس شکست +اینفو

بورس (90)

امروز ارزش معاملات خرد با افزایش 50 درصدی به بالاترین رقم در 10 روز معاملاتی گذشته از 24 فروردین به این سو رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با صعود 15 هزار و 729 واحدی به رقم یک میلیون و 202 هزار و 671 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 169 واحد بالا آمد و در سطح 427 هزار و 451 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 32 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 636 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فولاد»، «فملی» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. شستا، فخوز و وغدیر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس قرار گرفتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، ذوب و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های گروه‌های فلزات اساسی (مانند فملی، فولاد، فجر، فخوز، فنوال، فایار و هرمز)، بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وکار و وپاسار)،  شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مانند شستا، وغدیر، وصندوق و وبانک) و محصولات شیمیایی (مانند پترول، شگویا، فارس، آریا، شاراک، تاپیکو، شبصیر، شپدیس و شغدیر) افزایش یافت.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 219 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 45 درصد کاهش یافته است. البته این کاهش به معاملات اوراق مشارکت برمی‌گردد و ارزش معاملات بورس هزار و 220 میلیارد تومان معادل 38 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 50 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 10 روز معاملاتی گذشته از 24 فروردین به این سو است.

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 11 درصد کاهش یافت و در رقم 48 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 4 هزار و 22 میلیارد تومان شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید