جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هارکوردی جدید در بزرگترین روز خرید جهان

رکوردی جدید در بزرگترین روز خرید جهان

یک رکورد جدید در خرید ثبت شده است. بزرگترین رقم خرید در نیم روز.


به گزارش رتبه انلاین، علی بابا، غول تجارت الکترونیکی روز شنبه اعلام کرد: در روز مجردها (Singles Day) پس از حدود 13 ساعت، 18 میلیارد دلار خرده فروشی ثبت شده که رقم 17.8 میلیارد دلار در 24 ساعت سال گذشته را رد کرده است.

روز مجردها در چین (Singles Day) (روز جشن چینی‌ها) طی سال‌ها حتی بیشتر از Black Friday و Cyber Monday فروش داشته است.

شنبه گذشته، علی بابا اعلام کرده بود: خریداران مشتاق موفق به خرید یک میلیارد دلار در دو دقیقه شده‌اند.

Singles Day، یک روز تعطیل غیررسمی در چین است که در آن مجردها در یک روز به تنهایی ظاهر می‌شوند، اما علی بابا این روز را به فستیوال تخفیف از سال 2009 تبدیل کرد.

علی بابا از این رویداد عظیم برای جذب شرکت‌های بین‌المللی استفاده کرده است. به گزارش شرکت  eMarketer Retail، بیش از 40 درصد برندهای شرکت کننده امسال از خارج از چین آمده‌اند.

به گفته کارشناسان، با اینکه روز مجردها هنوز درباره مصرف کننده چینی است، اما به طور فزاینده به کشورهای دیگر گسترش یافته است.

شیاوفنگ وانگ، تحلیلگر ارشد شرکت Forrester می‌گوید: بازیکنان محلی در آسیای جنوب شرقی مانند لازادا (Lazada) که یک شرکت تابع علی بابا است و همچنین زالورا (Zalora) و Shopee launched تبلیغات خود را برای این روز شروع کرده‌اند.

این رویداد فراتر از مفهوم اصلی خود در حال تبدیل شدن به یک جادوی خرید آنلاین است.

علی بابا و رقیب اصلی‌اش JD.com هردو در کسب و کارهای فیزیکی سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته‌اند، اما آنها از محبوبیت روز مجردها (Singles Day) هم برای انتقال خریداران به فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

برای مثال، اورال، غول لوازم آرایشی و بهداشتی، یک آیینه تعاملی در فروشگاه‌هایش در شانگهای قرار داده است که در آن مشتریان می‌توانند از آرایش مجازی استفاده کنند و سپس محصولات را روی صفحه لمسی مرتبط با پلت فرم علی بابا سفارش دهند.

اما فراتر از روزهای پرفروش، روز مجردها، زباله‌های زیادی ایجاد می‌کند. Greenpeace می‌گوید: تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل مرتبط با این رویداد، سال گذشته 258 هزار تن دی اکسید کربن منتشر کرد. این میزان دی اکسید کربن برای جذب شدن به 2.6 میلیارد درخت نیاز دارد.

فعالان محیط زیست، خرید برق آسا را انتشار کربن بیشتر می‌دانند. نای لی، از فعالان Greenpeace می‌گوید: مصرف بیش از حد به معنای تولید دی اکسید کربن و زباله بیشتر است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید