سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیرکوردشکنی در قهرمانی جهان ماموریت شناگران معلول در انگلیس

رکوردشکنی در قهرمانی جهان ماموریت شناگران معلول در انگلیس


سرمربی سه شناگر معلول و نابینا و کم‌بینای اعزامی به مسابقات قهرمان جهان انگلیس گفت: با آمادگی بالایی که هر سه شناگر اعزامی به انگلیس دارند، امیدوارم در این مسابقات به ۴ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست پیدا کنیم.

مهدی ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی دو شناگر معلول و محمدحسین کریمی جهان آبادی شناگر نابینا و کم‌بینا اعزامی به قهرمان جهانی انگلیس، افزود: هر سه شناگر از وضعیت آمادگی خوبی برخوردارند و با تمرینات خوبی که تا به امروز داشتند امیدوارم در انگلیس حداقل به چهار سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۲ توکیو  دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصور نمی‌کنید اعزام دیرهنگام این سه شناگر به مسابقات قهرمانی جهان تاثیری بر روی عملکرد آنها داشته باشد، اظهار کرد: مسابقات از ۱۸ شهریور آغاز می‌شود که در روز اول به دلیل کم اهمیت بودن مسابقات، تصور نمی‌کنم شناگران ما دچار مشکل شوند. مهم‌ترین رقابت ما برای کسب سهمیه ۲۰۲۰ توکیوست که آن هم روزهای پایانی است که تا آن روز نیز شناگران با تطبیق شرایط آب و هوایی و تنظیم خواب خود دیگر مشکلی برای حضور در مسابقات نخواهند داشت.

سرمربی سه شناگر اعزامی به قهرمانی جهان با اظهار امیدواری نسبت به کسب سهمیه توسط شاهین ایزدیار در ۳ ماده شنا در این مسابقات، خاطر نشان کرد: با تمرینات خوبی که شاهین ایزدیار تا به امروز داشته رکوردهایش نسبت به قبل ارتقاء پیدا کرده و آمادگی بسیار بالایی برای شرکت در قهرمانی جهان دارد. بنابراین امید زیادی به کسب سهمیه توسط شاهین ایزدیار و همچنین محمدحسین کریمی در این مسابقات داریم. البته شرایط ضیغمی نیز برای کسب سهمیه خوب است، اما این دو شناگر شرایط بهتری دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از مسابقات قهرمانی کشور انتقادات زیادی مبنی بر افت رکورد شاهین ایزدیار صورت گرفته بود، وضعیت وی در حال حاضر چگونه است؟ گفت: شاهین ایزدیار در مسابقات قهرمان کشوری که اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد به دلیل سرماخوردگی نتوانسته بود رکوردهای خوبی را جابه کند و خیلی‌ها بر این باور بودند که بعد از جاکارتا رکودهای وی افت پیدا کرده و شرایط خوبی ندارد، در حالی که با تمرینات منظم و خوبی که بعد از قهرمانی کشور داشت رکوردهای خود را ارتقاء بخشید و هم‌اکنون با آمادگی بالایی عازم انگلیس می‌شود.

ضیایی پیرامون این پرسش که آیا امید به کسب مدال در قهرمانی جهان وجود دارد یا خیر، افزود: شرایط برای کسب مدال سخت است، البته هدف‌گذاری اصلی ما کسب بیشترین سهمیه در این مسابقات است و به دنبال مدال نیستیم. البته اگر شرایط خوب باشد نیم‌نگاهی هم به مدال خواهیم داشت.

سرمربی تیم شنا در پایان گفت: امیدوارم با رکوردشکنی در این مسابقات بتوانیم به جواب حمایت‌های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک پاسخ مثبت بدهیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید