سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیرکوردداران کسب درآمد از توریسم

رکوردداران کسب درآمد از توریسم

مونا مشهدی رجبی:صنعت توریسم یکی از صنایع بسیار مهم در اقتصاد امروز دنیا است و درآمد حاصل از آن اهمیت زیادی برای  کشورها دارد اما برای اینکه یک شهر بتواند توریستهایی را جذب کند باید زیر ساختهای مناسبی  داشته باشد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  گزارش سالانه مستر کارت در سال گذشته، بانکوک شهری بود که بیشترین شمار توریست‌ها را جذب کرد. در این سال پایتخت کشور تایلند ۱۹.۴۱ میلیون  توریست داشت که از  شمار توریستهای لندن و پاریس هم بیشتر بود. در سال گذشته ۱۹.۰۶ میلیون نفر از لندن و ۱۴.۸۷ میلیون نفر از پاریس دیدن کردند.

شهر بانکوک به دلیل وجود امکانات تفریحی و رفاهی شمار زیادی از توریستها را جذب کرد و هزینه های پایین‌تر اقامت و تفریح در این شهر نسبت به شهرهای اروپایی سبب شد تا شمار بیشتری از مردم این شهر را برای تفریح و استراحت انتخاب کنند.در این سال دوبی از نظر شمار بازدید کنندگان در دنیا  درجایگاه چهارم قرار داشت.

کدام شهرها بیشترین درآمد را از توریستها داشتند

هر چه تعداد شبهایی که توریست‌ها در یک شهر اقامت دارند بیشتر باشد، میزان هزینه‌ای که در آن شهر می‌کنند بیشتر است. آمار نشان می‌دهد در سال گذشته توریستها ۲۸.۵ میلیارد دلار در دوبی هزینه کردند که این هزینه شامل تفریح و اقامت و خرید و غذا می‌شود. نکته جالب اینکه پیش بینی‌ها از افزایش ۱۰ درصدی  هزینه توریستها در این شهر در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر می‌دهد.

در سال قبل، شهر نیویورک  از نظر هزینه‌ای که توریستها در این شهر انجام می‌دهند جایگاه دوم را داشت . در این سال  توریستها ۱۷.۰۲ میلیارد دلار در شهر نیویورک هزینه کردند که حدود ۹ میلیارد دلار کمتر از دوبی بود.

سومین شهر دنیا در این فهرست، لندن بود. در این سال توریستها ۱۶.۰۹ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند. سنگاپور از این نظر در جایگاه چهارم قرار دارد و شهر بانکوک که اولین مقصد توریستهای دنیا است پنجمین شهر این فهرست است. در سال قبل توریستها ۱۴.۰۸ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند. جالب این جاست از میان پنج شهری که بیشترین درآمد را از صنعت توریسم کسب کردند، سه شهر در آسیا قرار داشتند.

طبق این گزارش ششمین شهری که مسافران بیشترین هزینه را در ان انجام دادند ، شهر پاریس  بود و بعد از پاریس شهرهای توکیو، تایپه، سیول و در اخر بارسلونا قرار داشتند.

طبق اطلاعات ارایه شده از میان ده شهری که  توریستها بیشترین هزینه را در ان انجام دادند، شش شهر در اسیا واقع شده اند و توریستها ۶۲ درصد از کل مبلغی که در این ده شهر صرف کرده بودند را در اسیا  هزینه کردند. ۲۰ درصد از این هزینه به شهر دوبی اختصاص داشت. در سال گذشته میزان هزینه ای که توریستها در شهرهای اسیایی انجام دادند برابر با ۸۸.۸ میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود در سال جاری این هزینه ۸ درصد نسبت به سال قبل رشد کند.

توریستها در این ده شهر بیشترین مبلغ را صرف کردند(میلیارد دلار)

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید