جمعه 10 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیبانک‌‌ها و‌ موسسات مالیرشد ۵۶ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۹ ماه

رشد ۵۶ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۹ ماه

خدمات، سبد محصولات جدید و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری، بیش از پیش مورد استقبال مشتریان، متقاضیان و مراجعین قرار گرفته به نحوی که منابع این بانک طی ۹ ماه گذشته از سال ۹۶ بالغ بر ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش رتبه آنلاین،نسبت سرمایه و ریسک موجود در دارایی‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران نزدیک به ۴۰ درصد می باشد که در قبال شرایط سایر بانک ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

کارکرد اصلی سرمایه بانکی، حمایت و جلوگیری از ورشکستگی بانک در مقابل زیان‌های غیرمنتظره و حمایت از سپرده‌گذاران و اعتباردهندگان است. این سرمایه، به بانک اجازه می‌دهد هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، توانایی بازپرداخت تعهدات خود را داشته باشد.

ارائه تسهیلات بیشترین بخش درآمدزایی در پورتفوی اغلب بانک‌ها است و نظارت و مدیریت کیفیت تسهیلات و وام‌های اعطایی، اهمیت زیادی برای بانک‌ها دارد. در طول سال‌های اخیر تعداد متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه به عنوان تسهیلاتی ارزان ‌قیمت افزایش یافته و بانک ها به علت محدودیت های منابع قرض الحسنه فیلتر‌ها و گزینش‌هایی را گذاشته اند تا مطمئن شوند این تسهیلات به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود.

بانک قرض الحسنه مهرایران با انگیزه های به دور از کسب سود و با هدف توانمندسازی نیازمندان واقعی جامعه بیش از ۹۰ درصد منابع مالی خود را به پرداخت تسهیلات در حوزه های معیشت، اشتغالزایی و کارآفرینی، ازدواج جوانان و سلامت و درمان اختصاص داده است.

در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده که از این ۲۰ هزار میلیارد تومان، پنج هزار میلیارد تومان مربوط به هشت‌ماه نخست امسال بوده است.

این بانک با ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور، بالغ بر ۵ میلیون نفر مشتری دارد که تا کنون نزدیک به ۳ میلیون نفر از آنان از طرح های تسهیلاتی متنوع بانک بهره مند شده اند.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید