شنبه 15 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرشد دستمزد در کشورهای صنعتی چقدر است؟

رشد دستمزد در کشورهای صنعتی چقدر است؟

در اولین روزهای سال جدید میلادی، مهمترین مساله ای که در رسانه های غربی به چشم می خورد مساله نرخ رشد  دستمزدها است که می تواند  روی زندگی و توان مصرفی کالاهای مختلف توسط مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی  در سال ۲۰۱۸ میلادی در شماری از کشورهای عضو این سازمان نه تنها دستمزدها رشد نمی کند بلکه به دلیل شرایط اقتصادی دولت و وضعیت تورمی افت نرخ رشد دستمزد حقیقی هم محتمل است.  البته این گزارش در مورد نرخ رشد دستمزد حقیقی است و شرایط تورمی را برای  این ارزیابی دخیل دانسته است و به همین دلیل آمارهایش می‌تواند تصویر واقعی‌تری  در  مورد زندگی  افراد ارایه دهد.

انتظار می ‌رود در سال ۲۰۱۸ میلادی مجارستان رکورددار بالاترین نرخ رشد دستمزد حقیقی باشد. در این سال دستمزد حقیقی در کشور مجارستان ۴.۹ درصد رشد خواهد کرد . کشور لاتیو در جایگاه دوم قرار دارد و نرخ رشد دستمزد حقیقی در این کشور برابر با ۴.۱ درصد است . از دیگر کشورها می توان به مجارستان و چک  و اسلوانی اشاره کردکه نرخ رشد دستمزد حقیقی در انها به ترتیب۳.۸ درصد، ۳.۷ درصد و ۳.۵ درصد خواهد بود.

در سه کشور عضو این سازمان نرخ رشد دستمزد حقیقی منفی خواهد بود . انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ میلادی دستمزد  حقیقی در کشور اسپانیا ۰.۱ درصد، در کشور ایتالیا ۰.۶ درصد  و در کشور بریتانیا ۰.۷ درصد تنزل یابد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید