سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای دنیا

رتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای دنیا

رشد جمعیت از نظر تامین نیروی کار برای جامعه و ایجاد بازار مصرف اهمیت دارد و به همین دلیل در سالهای اخیر ما شاهد مطرح شدن مساله ضرورت افزایش موالید در بسیاری از کشورها بودیم. اگرچه در شماری از کشورها از قبیل چین هم  در مورد ضرورت کنترل موالید صحبت شده است.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ میلادی جمعیت ساکن روی کره زمین برابر با ۷ میلیارد و ۲۰۷ میلیون نفر بود که چین با داشتن بالغ بر ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بود و هند با داشتن بالغ بر ۱.۲۳ میلیارد نفر، دومین کشور پرجمعیت دنیا نام گرفت. امریکا در این رده‌بندی جایگاه سوم را داشت و اندونزی و پاکستان به ترتیب چهارمین و پنجمین کشور پرجمعیت دنیا بودند .

در سال ۲۰۱۵ میلادی برزیل ششمین کشور پر جمعیت دنیا بود و بنگلادش و نیجریه در رده‌های بعدی قرار داشتند.

سازمان‌ملل پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۵۰ میلادی هند جایگاه پر جمعیت‌ترین کشور دنیا را از آن خود کند . در این سال جمعیت ساکن در کشور هند به ۱.۵۷۲ میلیارد نفر می‌رسد و چین به دلیل سالها کنترل موالید می‌تواند تنها ۱.۴۶ میلیارد نفر جمعیت داشته باشد. در سال ۲۰۵۰ میلادی کل جمعیت ساکن در کره زمین برابر با ۹.۳۲۲ میلیارد نفر خواهد بود که بالغ بر ۲ میلیارد نفر بیشتر از شمار ساکنان در سال ۲۰۱۵ خواهد بود .

انتظار می‌رود در سال ۲۰۵۰ امریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا باشد و کشورهای پاکستان و اندونزی و نیجریه و بنگلادش و برزیل به ترتیب جایگاه چهارم تا هشتم این فهرست را تشکیل دهند . کنگو با داشتن۲۰۳ میلیون نفر جمعیت جایگاه نهم و اتیوپی جایگاه دهم این فهرست را به خود اختصاص خواهد داد.

طبق  این پیش‌بینی در سال ۲۰۵۰ میلادی ایران چهاردهمین کشور پرجمعیت در دنیا خواهد بود و شمار ساکنان ایرانی در این کشور به مرز۱۲۱ میلیون و ۴۲۴ نفر می‌رسد. در رده‌بندی کشورهای پر جمعیت دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی ، ایران جایگاه بیستم دنیا را به خود اختصاص داده بود.

رتبه در سال ۲۰۵۰نام کشورجمعیت در سال ۲۰۵۰

(میلیون نفر)

جمعیت در سال ۲۰۱۵

(میلیون نفر)

۱هند۱۵۷۲.۰۵۱۲۳۰.۴۸
۲چین۱۴۶۲.۰۵۱۴۱۰.۲۱
۳امریکا۳۹۷.۰۶۳۲۱.۲۲
۴پاکستان۳۴۴.۱۷۲۰۴.۲۶
۵اندونزی۳۱۱.۳۳۲۵۰.۹۸
۶نیجریه۲۷۸.۷۸۱۶۵.۳۱
۷بنگلادش۲۶۵.۴۳۱۸۳.۱۵
۸برزیل۲۴۷.۲۴۲۰۱.۳۹
۹کنگو۲۰۳.۵۲۸۴.۰۴
۱۰اتیوپی۱۸۶.۴۵۸۹.۷۶
۱۱مکزیک۱۴۶.۶۵۱۱۹.۱۷
۱۲فیلیپین۱۲۸.۳۸۹۵.۸۸
۱۳ویتنام۱۲۳.۷۸۹۴.۴۱
۱۴ایران۱۲۱.۴۲۸۷.۱۰
۱۵مصر۱۱۳.۸۴۸۴.۴۲
جهانجهان۹۳۲۲.۲۵۱۷۹۳۶.۷۴۱

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید