شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاینفوگرافیرتبه بندی بانک های جهان

رتبه بندی بانک های جهان

بخش مالی یا بخش بانکی در جهان کسب‌وکاری است که به مشتریانی از جمله بانک‌های خرد، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری، خدمات مالی‌ ارایه می‌کند.

بزرگترین بانک های جهان
لیست بانک ها

رتبه بندی بانک های جهان

بخش مالی یا بخش بانکی در جهان کسب‌وکاری است که به مشتریانی از جمله بانک‌های خرد، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری، خدمات مالی‌ ارایه می‌کند. قدرت این بخش برای سلامت کل اقتصاد، حیاتی است. بخش بانکی قوی می‌تواند منجر به تقویت اقتصاد شود و بخش بانکی ضعیف می‌تواند افول اقتصادی همچون تجربه رکود بزرگ را در پی داشته باشد. بنا بر این در رتبه بندی بانک های جهان از داده های گوناگون و دقیقی استفاده میکنند. 

سهام این بخش سودهایی به بار می‌آورد که معمولا سرمایه‌گذاران آن را به عنوان نشانه‌ای مثبت در مورد کیفیت آن شرکت تلقی می‌کنند. تاریخچه طولانی سوددهی این شرکت‌ها به معنای سابقه موفقیت آن‌هاست. علاوه بر این به معنای آن است که این شرکت‌ها کارنامه مثبتی در تقسیم سود سهام خود بین سرمایه‌گذاران داشته‌اند.

در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین بانک‌های جهان بر اساس ارزش بازار، دو بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان چیس و بانک‌ آو آمریکا به ترتیب با ارزش بازار ۳۷۸.۱ میلیارد دلار و ۲۲۷.۹ میلیارد دلار در پله‌های اول و دوم ایستاده‌اند. اما جایگاه سوم را بانک چینی آی‌سی‌بی‌سی با ارزش بازار ۲۲۵.۴ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

دو بانک چینی به نام‌ بانک ساخت‌وساز چین با ارزش بازار  ۱۶۱.۹ میلیارد دلار و بانک کشاورزی چین با ارزش ۱۵۲.۳ میلیارد دلار در جایگاههای چهارم و پنجم ایستاده‌اند. دو بانک آمریکایی ولز فارگو به ارزش  ۱۴۷.۴ میلیارد دلار و مورگان استنلی با ارزش ۱۴۳.۶ میلیارد دلار در جایگاه‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند. بانک اچ اس‌بی‌سی انگلیسی نیز با ارزش بازار ۱۳۴.۹ به عنوان هشتمین بانک بزرگ جهان است.

بزرگترین بانک های جهان
لیست بانک ها

منبع: فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید